Strålfors köper utdataverksamhet från Post Danmark

Strålfors köper utdataverksamhet från Post Danmark Strålfors, ledande i Norden inom informationslogistik, har genomfört förvärvet av Post Danmarks print- och utdataverksamhet inom Posten MailHouse. Verksamheten omsätter ca 20 MDKK och Strålfors får genom förvärvet en stark bas för vidare expansion på den danska marknaden för s k informationslogistik-tjänster som faktureringsrutiner och kontoutdragshantering. Strålfors kommer att samordna den förvärvade verksamheten med den informationslogistik-verksamhet som redan finns i företagets danska bolag, Strålfors A/S, bland annat inom elektronisk dokumenthantering. Outsourcing inom området affärskritisk information är en snabbt växande marknad. Strålfors har sedan tidigare meddelat att man samlat sin bredd, kompetens och erfarenhet för outsourcing inom informationslogistik i det kraftigt växande affärsområdet Information Logistics. Affärsområdet tillhandahåller helhetslösningar med print, databashantering, logistik, kortlösningar, elektroniska betaltjänster och elektronisk dokumenthantering. Strålfors går därmed i frontlinjen genom att kombinera modern grafisk kompetens med nya elektroniska lösningar, in- och utdatahantering samt fysisk logistik. För mer information kontakta: Ulf Sköld , Strålfors AB Mobil: 070 958 66 15 Direktör Affärsutveckling Mogens Madsen, Post Danmark Tel: 0045 33 75 49 70 Vice Direktör Kommunikationslösningar Mobil: 0045 40 32 64 11 Henrik Sörensen, Strålfors A/S Tel: 0045 43 26 30 Adm. Dir Strålfors Danmark Mobil: 0045 40 29 26 66 Presskontakt: Per Nyström, Strålfors AB Mobil: 070 972 95 00 Direktör Marknad och Information Strålfors är ett IT-fokuserat Business to Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3 miljarder kronor och har egen verksamhet i 11 länder med totalt 1900 anställda. Strålfors aktier är börsnoterade på OM Stockholmsbörsen sedan 1984. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00810/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00810/bit0002.pdf