Strålfors och WM-data tar hand om Sydkrafts kundutskick

Strålfors och WM-data tar hand om Sydkrafts kundutskick Från den 1 februari 2004 kommer alla Sydkrafts kunder, både privatpersoner och företag, att få sina fakturor och annan kundinformation direkt från Strålfors. Totalt rör det sig om ca 6 miljoner utskick årligen. Ordervärdet ligger på ca 15 miljoner under en treårsperiod. Strålfors ingår som samarbetspartner till WM-data Utilities, som tecknat ett treårsavtal med Sydkraft. WM-data ansvarar för överföringen av datafilerna till Strålfors som i sin tur anpassar filerna till sitt system och ansvarar för hela logistiken, dvs tryckning, printning och distribution till slutkund. - Vi känner oss trygga i vårt val av leverantör. Samarbetet mellan WM-data och Strålfors borgar för att vi får den kompetens och bredd som avtalet kräver, säger Per Eliasson, VD Sydkraft Försäljning AB. - Strålfors och WM-data Utilities har ju redan tidigare ett samarbetsavtal omfattande tryckning, printning och distribution av fakturor till el-leverantörers kunder. Därför känns det extra bra att vi tillsammans kunde ta hem denna order, säger Per Samuelson, VD och koncernchef på Strålfors och Mats Larsson, VD på WM-data Utilities. För mer information kontakta: Per Samuelson Telefon: 0372 - 854 40 Strålfors AB Mobil: 0708 - 58 54 40 Per Eliasson, VD Telefon: 040 - 25 56 95 Sydkraft Försäljning AB Mobil: 0705 - 56 66 05 Mats Larsson, VD Telefon: 040 - 25 64 01 WM-data Utilities AB Mobil: 0706 - 22 81 69 Presskontakt: Telefon: 040 - 661 3717 Elisabeth Sjöberg Mobil: 0708 - 85 11 92 Strålfors AB Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3 miljarder SEK och har verksamhet i 12 länder med totalt 1725 anställda. Strålfors B-aktie är noterad på Stockholmsbörsen sedan 1984. www.stralfors.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/02/20031202BIT00370/wkr0002.pdf