Posten inför söndagsutdelning inför julen

Posten inför söndagsutdelning inför julen Posten förstärker organisationen kring julkortsdistributionen år 2002. Förutom att ha utdelning sista söndagen innan jul, kommer Posten att förstärka sorteringen och placera ut särskilda julbrevlådor. Sista dag att posta julkort med julporto är i år den 16 december. Julkorten är en prioriterad verksamhet för Posten och för att förstärka distributionen av dessa har en rad åtgärder vidtagits. Förutom en översikt av rutinerna har det bland annat beslutats om postutdelning i tätort sista söndagen innan jul. Sorteringen av julkort kommer i år att ske på betydligt fler ställen än förra året. Vid frågor kontakta: Postens presstjänst 08-23 10 10 Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 40.000 medarbetare och en omsättning på närmare 24,5 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00340/wkr0002.pdf

Om oss

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2015 hade koncernen 35 000 anställda och en omsättning på cirka 40 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com