Ändrad handelspost för Poweritaktien

Ändrad handelspost för Poweritaktien Handelsposten i Powerit kommer på begäran av Stockholmsbörsen att ändras till 2 000 aktier från och med fredagen den 14 februari 2003. Nyköping den 10 februari 2003 För ytterligare information kontakta gärna: Per Lambert, VD i Powerit PS AB (publ.) telefon: 0155 - 55 901, mobil: 070 - 594 22 62 se även: www.powerit.se Bakgrundsinformation Powerit PS AB (publ.) har som mål att vara en ledande leverantör av högteknologiska produkter för den globala energimarknaden. Verksamheten bedrivs genom dotterbolagen Powerit Generation AB och Powerit MIC AB, vilka vänder sig mot elkraftproducenter resp. industriella elkonsumenter. Powerits produkter är idag världsledande och företaget förväntar sig en fortsatt stark tillväxt under de kommande åren. Poweritaktien är sedan 20 juni 2000 noterad på OM Stockholmbörsens Nya Marknaden och det finns ca 2.700 aktieägare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00730/wkr0002.pdf