Precise Biometrics lanserar biometrisk login till Windows 7

Använd ditt fingeravtryck för personlig inloggning till din dator. Precise Biometrics lanserar en lösning som möjliggör personlig datorinloggning med fingeravtryck. Microsofts har i Windows 7 ökat fokus på fingeravtrycksigenkänning och användarvänlighet. Precise Biometrics använder denna funktionalitet i en ny lösning för slutanvändare och privatpersoner för att demonstrera enkelheten med biometri.

Lösningen mögliggör enkel personlig inloggning till din dator genom fingeravtrycksigenkänning. Den biometriska inloggningen kan t.ex. användas med de flesta sensorer som finns inbyggda i bärbara datorer. Fingeravtryckssensorerna måste ha stöd för Windows 7:s ramverk för biometriska lösningar; Windows Biometric Framework (WBF). - Med den här produkten vill vi visa hur enkelt det är att använda fingeravtrycksigenkänning i vardagen. Produkten kommer öppna upp för försäljning av fingeravtrycksläsare, men framförallt är den en fantastisk ingång för dem som vill testa biometri och letar efter en fullständig och säkrare autentiseringslösning som bygger på vår mer omfattande Precise Match-on-Card™-teknik. Våra lösningar bygger på teknik i världsklass, vilket bekräftats i externa studier. Microsofts satsning på biometri är dessutom tillfredställande eftersom det är ett säkert tecken på marknadens och teknikens mognad, säger Karin Sveheim, marknadschef på Precise Biometrics. Precise Biometrics lösning heter Precise BioMatch™ Logon for Windows 7 och finns tillgänglig för nedladdning på Precise Biometrics webbsida. Precise Biometrics är en global leverantör som säljer och utvecklar teknik för fingeravtrycks-igenkänning. Bland kunderna finns amerikanska utrikesdepartementet och SAS. Del av en produktsvit för Windows 7 Precise BioMatch™ Logon for Windows 7 lanseras i en produktsvit av fingeravtrycksbaserade lösningar för Windows 7. Precise BioMatch™ Logon kräver inte något smart kort även om de flesta av Precise Biometrics produkter är baserade på smarta kort samt bygger på Match-on-Card-teknik. Match-on-Card är en teknik som gör det möjligt att spara och matcha fingeravtryck på ett smart kort. Precise Biometrics erbjuder även fingeravtrycksläsare och verktyg för integration. Självklart stödjer dessa produkter Windows 7.   Precise Biometrics produkter med stöd för Windows 7: - Precise BioMatch™ Logon for Windows 7 PC-baserad inloggningslösning. Kräver bara en fingeravtrycksläsare, inget kort eller token. Ladda ner här: www.precisebiometrics.com/logon. - Precise Match-on-Card™ for Windows 7 Precise BioMatch Flex™ Toolkit 1.4 för integration av fingeravtrycksigenkänning i smartkorts-lösningar för större system. Erbjuds också som en komplett autentiseringslösning, Gemalto .NET Bio, av Gemalto, världsledare inom digital säkerhet. - Fingeravtrycks- och smartkortsläsare för Windows 7 Precise Biometrics erbjuder kombinerade fingeravtrycks- och smartkortsläsare för olika användarscenarier.