Anders Englund ny VD för Prevas

Anders Englund ny VD för Prevas Styrelsen i Prevas AB har vid gårdagens styrelsemöte utsett Anders Englund till ny VD fr.o.m. den 1 september. Anders Englund som är 42 år och civilingenjör är idag chef för Prevas affärsenhet Bioinformatics. Inom Prevas har Anders sedan 1998 haft flera ledande befattningar och varit medlem av bolagets ledningsgrupp sedan 1999. Dessförinnan har han bl.a. arbetat vid Saab Dynamics samt Enator-koncernen. "Vi är mycket glada att Anders har accepterat rollen som VD efter Jonas Wiström" säger Prevas ordförande Göran Lundin i en kommentar. "Anders har lång erfarenhet från konsultbranschen, både som beställare och leverantör av konsulttjänster. Anders står dessutom för kontinuitet i och med sin centrala roll i utvecklingen av Prevas de senaste tre åren. Med Anders vid rodret, sunda finanser, en stark organisation och Prevas kärnkompetenser leveranssäkerhet, kvalitet och fast pris är vi väl rustade för en fortsatt positiv utveckling av Prevas redan under rådande svaga marknadsläge" avslutar Göran Lundin. "Jag ser mycket fram emot min roll som VD för Prevas", säger Anders Englund. "Vi kommer att vara fortsatt fokuserade på försäljning, debiteringsgrad och kostnadseffektivitet. Samtidigt vill vi åter nå tillväxt genom att utnyttja potentialen inom Prevas Bioinformatics samt våra traditionella styrkor inom Prevas Systems. Min strävan är att förstärka organisk tillväxt med förvärv av kompletterande verksamheter." Kontaktperson Önskas publicering av högupplöst foto av Anders Englund, vänligen kontakta Helena Lundin (E-mail: helena.lundin@prevas.se alternativt mobil: 070-608 75 55). Jonas Wiström, VD Prevas AB Tel: 08-726 40 11 Mobil: 070-608 12 20 E-mail: jonas.wistrom@prevas.se Anders Englund, Affärsenhetschef Bioinformatics Tel: 08-726 40 56 Mobil: 070-620 96 59 E-mail: anders.englund@prevas.se Göran Lundin, Ordförande Prevas AB Mobil: 070-565 52 35 E-mail: goran.lundin@prevas.se Om Prevas Prevas är ett framgångsrikt konsultföretag inom IT området och har idag ca 240 medarbetare inom affärsenheterna Bioinformatics och Systems. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020820BIT01180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020820BIT01180/wkr0002.pdf