Ericsson, Prevas, Roxen, ZoomOn och Tibco i spännande samarbete

Ericsson, Prevas, Roxen, ZoomOn och Tibco i spännande samarbete - Visar nästa generations e-handelslösningar Första generationens dyra och specialutvecklade e-handelslösningar ersätts nu med moduluppbyggda system. Kortare time-to-market, lägre kostnad för drift/underhåll, enklare uppdatering och integration med befintliga system är exempel på fördelar med denna modulära teknik. IT-konsulten Prevas tar nu initiativ till att formera ett samarbetsprojekt, E-COM POWER, med några av de ledande aktörerna inom e-handel. E-COM POWER är ett samarbetsprojekt för att visa hur en framtida e- handelslösning kommer att se ut. - Våra kunder ställer allt högre krav på flexibilitet och ekonomi. Det kräver ett modulärt tänkande, säger Gunnar Isberg, affärsområdeschef media.com på Prevas. - Vi satsar på modulära lösningar och samarbetar med företag som har produkter och kunskap inom detta. E-COM POWER visar en konkret lösning byggd på stabila etablerade produkter för ökad flexibilitet. E-COM PARTNERS E-com power är ett samarbetsprojekt mellan Roxen Internet Software, Tibco, ZoomOn, Ericsson och Prevas. Tibco: www.tibco.com ZoomOn: www.zoomon.com Ericsson: www.ericsson.se Prevas: www.prevas.se Roxen: www.roxen.com Under temat "Ny tid för flexiblare e-com lösningar" genomför E-COM POWER ett seminarieprogram med start 20 juni på Ericsson i Älvsjö, klockan 9.00- 12.00. Platsen är Götalandsvägen 230 i Älvsjö utanför Stockholm. Kontaktpersoner Gunnar Isberg Jonas Wiström Affärsområdeschef media.com VD Prevas Tel: 08-681 40 47 Tel: 08-681 40 31 Mobiltel: 070-608 75 77 Mobiltel: 070-608 12 20 E-mail: gunnar.isberg@prevas.seE-mail: jonas.wistrom@prevas.se Om Prevas Prevas är ett snabbväxande konsultföretag inom IT med ca 265 medarbetare inom affärsområdena industriella IT-lösningar, life science, media.com och e-security. Till Prevas hör också ett dotterbolag med ca 60 anställda verksamma inom området produktionsautomation. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet, kvalitet och fast pris. Se även www.prevas.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00090/bit0002.pdf