Ny laguppställning för Prevas

Ny laguppställning för Prevas Att lyssna till kundernas behov, att ge förslag på lösningar, att bygga en anpassad lösning och sedan följa med längs tiden och ge stöd och vidareutveckling. Det är huvuddragen i IT-konsulten Prevas nya sätt att organisera sig. En ny grafisk identitet som förstärker nytänkandet lanseras nu samtidigt som den nya organisationen. Prevas tar nu ytterligare ett steg i den förändringsprocess som inleddes hösten 1999. En ny laguppställning som helt utgår från marknadens önskemål lanseras. Kundernas behov av mer kompletta åtaganden oavsett geografisk ort prioriteras. Hela Prevas med sina 325 medarbetare ska kunna forma kundnära team oavsett lokalkontorets personalstruktur. Detta ställer naturligt större krav på rörlighet, men ger också stora möjligheter att öka värdet och nyttan på lösningen för kunden. Den nya organisationen är inriktad på att leverera mer kompletta lösningar. Det ställer stora krav på att mer samordnade kompetenser och är en förutsättning för att Prevas ska öka värdeinnehållet i sina tjänster, vilket är ett av målen med det nya sättet att arbeta. Detta innebär att de fyra affärsområdenas (Life Science, media.com, e-security och Industriell IT) erbjudande till markanden nu förstärks. En Prevas-kund kommer att få det enklare att vidareutveckla sin IT-lösning över tiden. Ny teknik ger nya vägar att lösa problemet och Prevas kan implementera den i harmoni med att kundföretagets verksamhet utvecklas. Detta förutsätter dock en stark kontinuerlig närhet vilket den nya organisationen erbjuder. Tre nya enheter; - Prevas Business Consulting - Prevas Solutions - Prevas Customer Support förstärker tillsammans de långa kundrelationerna. Prevas Business Consulting är managementkonsulterna som ger förslag på en lösning med stor lyhördhet för kundens behov. Prevas Solutions bygger ihop IT-lösningen med samtidig prioritet på fast pris, kvalitet och tidshållning enligt Prevas grundvärden. Prevas Customer Support ser till att inte kunden "blir lämnad i sticket", utan ser till att allt dungerar som det ska och att problem i kundens verksamhet förblir kontinuerligt lösta. Olika nivåer av kundsupport erbjuds och skapar därmed flexibilitet och valfrihet för kunden. - Närhet till kundens behov ökar möjligheterna för Prevas att erbjuda starkt efterfrågade tjänster. Genom kundnärheten blir det också möjligt att öka värdeinnehållet i de tjänster Prevas levererar, förklarar Jonas Wiström, vd för Prevas. Kontaktpersoner Jonas Wiström VD Prevas Tel: 08-681 40 31 Mobiltel: 070-608 12 20 E-mail: jonas.wistrom@prevas.se [REMOVED GRAPHICS] Om Prevas Prevas är ett snabbväxande konsultföretag inom IT med ca 265 medarbetare inom affärsområdena industriella IT-lösningar, life science, media.com och e-security. Till Prevas hör också ett dotterbolag med ca 60 anställda verksamma inom området produktionsautomation. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet, kvalitet och fast pris. Se även även www.prevas.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/31/20000531BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/31/20000531BIT00260/bit0002.pdf