Prevas får ny order på produkten Snitcher Food av Domstein Enghav AB

Prevas får ny order på produkten Snitcher Food av Domstein Enghav AB Prevas har erhållit ytterligare en order på den nya produkten Snitcher Food. Ordern kommer ifrån Domstein Enghav AB (fd. Festab) i Kungshamn och detta bara en kort tid efter första ordern från Gunnar Dafgård AB. "Ordern är ett bevis på att vi tänkt rätt i produktutvecklingen av Snitcher Food. Behovet av spårbarhetslösningar på livsmedelsmarknaden kommer att fortsätta växa. Samtidigt ser vi att marknaden är mogen för att implementera standardlösningar som ligger rätt i investeringsnivå och funktionalitet", säger Tom Hollowell, Director Prevas Products & Customer Support. Ulf Bertilsson på Domstein Enghav framhåller: "Vi har arbetat med spårbarhetslösningar sedan några år tillbaka, men som de flesta har vi ett mer "hemmagjort" system där vi hanterar vår produktinformation. För att säkerställa de krav på spårbarhet och säkerhet som vi och våra kunder har, sökte vi en lösning där vi samlar allt i ett centralt system med möjlighet att sända informationen direkt via nätet. En stor del av det vi tillverkar är i andras varumärken, något som ställer speciella krav till systemen. Vi ser det därför som en viktig del av vår utveckling att tidigt vara med och påverka utvecklingen av Snitcher Food som Prevas nu tar fram". Snitcher Food är ett system för säker hantering av produktinformation och produktmärkning inom livsmedelstillverkning. Systemet används för all etikettering inom produktionen samt för att säkerställa spårbarhet av produktversioner och produktmärkning. Kontaktpersoner Tom Hollowell, Björn Andersson, Director Prevas Products & Vice President Sales & Marketing Prevas Customer Support Systems Tel: 054-14 74 33 Tel: 021-360 19 33 Mobil: 0703-14 74 33 Mobil: 070-370 10 30 E-mail: tom.hollowell@prevas.se E-mail: bjorn.andersson@prevas.se Om Domstein Enghav AB Domstein Enghav Sverige AB (fd. Festab) grundades 1974 i Kungshamn. Företaget producerar frysta och kylda förädlade livsmedel från havet. I fabriken finns fyra separata produktionslinjer. På dessa produceras bl.a. gratänger, panerade och förstekta produkter, samt caviar. Fabriksanläggningen finns på den lilla orten Kungshamn i Bohuslän. Se även www.festab.se Om Prevas Prevas är ett framgångsrikt konsultföretag inom IT området och har idag ca 240 medarbetare inom affärsenheterna Bioinformatics och Systems. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/11/20030211BIT00240/wkr0002.pdf