Prevas skapar ny enhet för produkter

Prevas skapar ny enhet för produkter Prevas skapar en ny enhet för produkter och kundsupport i syfte att stärka erbjudandet inom dessa områden. I samband med förvärvet av SFC verksamheten från Ericsson Infotech fick Prevas tillgång till ett gediget kunnande inom kravhantering, utveckling och förvaltning av produkter. I förvärvet ingick även av Ericsson utvecklade produkter för spårbarhet (BARTRACK), test (TESTNET) samt kvalitet (QSP). Inom Prevas har verksameten bedrivits i Karlstad. I region Karlstad har man under det senste året vidareutvecklat en Prevas-lösning för etikettering av läkemedel till produkten PHARMALINE. Prevas har därmed 4 produkter att erbjuda marknaden. Samtidigt har Prevas under 2001 utvecklat en enhet för kundsupport. I syfte att skapa en kraftfull enhet för all produkthantering och support slås verksamheten inom Region Karlstad samman med enheten för kundsupport och bildar Prevas Products & Customer Support. "Vi ser en god potential att förstärka vår marknadsposition inom områdena spårbarhet, test/kvalitet och s.k "Business Intelligence" med både befintliga produkter och den utveckling som pågår säger Matz Axelsson som blir chef för den nya enheten. Vidare förstärker vi vår kundsupportorganisation för att ännu bättre kunna stödja både befintliga och nya kunder inom alla våra affärsområden." Tom Hollowell som blir chef för produktdelen i den nya enheten framhåller Prevas långa samarbete med kunderna som en viktig del i den fortsatta utvecklingen samtidigt som kundbasen ökat mycket kraftigt under det senaste året och vi ser en god potential till nya kundgrupper inom i första hand elektronik, medicinskteknisk- och läkemedelsindustrin. "Jag är mycket entusiastisk inför potentilen för den nya enheten säger VD Jonas Wiström. Det senaste 6 månaders perioden har vi erhållit strategiska order från Flextronics, Astra-Zeneca, Ericsson , SCI, Solectron, Pharmacia och AP Biotech, och jag ser med spänning fram emot 2002." "Genom att skapa denna enhet separerat från vår konsultverksamhet får vi också total kontroll över våra utvecklingskostnader och behåller 100 % fokus på konsulting på våra övriga enheter avslutar Jonas Wiström." Kontaktperson Jonas Wiström Tom Hollowell CEO Prevas AB Director Prevas Products Mobiltel: 070-608 12 20 Mobiltel: 0703-14 74 33 E-mail: jonas.wistrom@prevas.se E-mail: tom.hollowell@prevas.se Matz Axelsson Vice President Products & Customer Support Mobiltel: 070-608 77 27 E-mail: matz.axelsson@prevas.se Om Prevas Prevas är ett framgångsrikt konsultföretag inom IT området och har idag ca 280 medarbetare inom affärsområdena bioinformatics, industry och telecom. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00620/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00620/bit0002.pdf