Prevas spår mycket bra resultat för Q2

Prevas spår mycket bra resultat för Q2 Prevas räknar med en vinst före skatt runt 5 MSEK för det andra kvartalet. Kassaflödet i andra kvartalet kommer att överstiga kassaflödet, 2 MSEK, i det första kvartalet. I resultatet ingår en engångsintäkt på 2,5 MSEK från en överenskommelse kopplad till kreditförlusten på 3,2 MSEK som bolaget redovisade i det första kvartalet. "Resultatet är mycket glädjande säger VD Jonas Wiström i en kommentar. Vi räknar med att redovisa det bästa 2:a kvartalet sedan Prevas introducerades på börsen i maj 1998. Från och med mars månad har vi visat vinst varje månad och sedan konjunkturnedgången drabbade branschen i mars år 2001 har vi haft positiva kassaflöden och klarat att stärka vår balansräkning utan några kapitaltillskott." "Med en ny organisation, positiv resultatutveckling och stark balansräkning står Prevas mycket starkt när Jonas Wiström nu annonserar att han kommer lämna Prevas under hösten för att bli koncernchef i Ångpanneföreningen" säger Prevas ordförande Göran Lundin i en kommentar. Ny VD i Prevas kommer att presenteras i samband med Q2-rapporten den 21 augusti. Kontaktperson Jonas Wiström Göran Lundin VD Prevas AB Ordförande Prevas AB Tel: 070-608 12 20 Tel: 070-565 52 35 e-mail:jonas.wistrom@prevas.se Om Prevas Prevas är ett framgångsrikt konsultföretag inom IT området och har idag ca 250 medarbetare inom affärsenheterna Bioinformatics och Systems. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/27/20020627BIT00040/wkr0002.pdf