Prevas varslar om personalminskning

Prevas varslar om personalminskning Trots positivt resultat och positivt kassaflöde samt ett redan pågående åtgärdsprogram gör den aktuella marknadssituationen att Prevas väljer att varsla personal för att skapa rätt kostnadsstruktur för ökad lönsamhet nästa verksamhetsår. De orter som påverkas har idag ej acceptabel lönsamhet. Uppsala, Västerås och Gävle samt affärsområdet Bioinformatics påverkas ej. Prevas styrelse har beslutat att varslets storlek skall styras av debiteringsgraden, den skall ökas från nuvarande nivå med drygt 10 %. Detta innebär att cirka 30 medarbetare kan få lämna Prevas. Kontaktperson Jonas Wiström CEO Prevas AB Mobiltel:070-608 12 20 E-mail:jonas.wistrom@prevas.se Anders Englund Vice President Prevas Consulting Mobiltel:070-620 96 59 E-mail:anders.englund@prevas.se Om Prevas Prevas är ett snabbväxande konsultföretag inom IT området och har idag ca 280 medarbetare inom affärsområdena bioinformatics, industry och telecom. Prevas är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till ett fast pris. Se även www.prevas.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00360/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00360/bit0002.pdf