Westinghouse Atom beställer produktionssystem av Prevas

Westinghouse Atom beställer produktionssystem av Prevas Prevas har fått en order på ett produktionssystem till Westinghouse Atoms produktionsanläggning för kärnbränslestavar i Västerås. Leveransen ersätter två äldre system och utförs som ett helhetsåtagande. Systemet tas i drift efter semesterperioden 2004. I åtagandet ingår även ett service- och supportavtal. Detta är en mycket viktig order, säger Anders Englund, VD för Prevas. Westinghouse har en av de allra modernaste produktionsanläggningarna för BWR-kärnbränsle i Västeuropa. Vår erkända leveranssäkerhet och höga projektkvalitet har varit avgörande för denna affär. Kontaktperson - Prevas Kontaktperson - Westinghouse Atom Per Tillaeus, Regionchef i Karl-Erik Hallgren, General Manager, Västerås Fuel Manufacturing Tel: 021-360 19 34 Tel: 021-34 74 00 Mobil: 070-644 20 65 Mobil: 070-540 4455 E-mail: per.tillaues@prevas.se E-mail: karl-erik.hallgren@se.westinghouse.com Om Prevas Prevas är ett projektorienterat, högteknologiskt IT-företag med ca 240 medarbetare som erbjuder programvaruutveckling, spårbarhetsprodukter och support till kunder med verksamhet inom produktutveckling, produktion och Life Science. Bolagets erbjudande baseras på spetskompetens inom programvaruutveckling, produktionsautomation och spårbarhet. Kännetecknande för Prevas lösningar är leveranssäkerhet och kvalitet till fast pris. Prevas är noterat på Stockholmsbörsen. Se även www.prevas.se. Om Westinghouse Atom Westinghouse Sweden ansvarar för BWR-tekniken inom affärsområdena Nuclear Fuel och Services. Bränslefabriken i Västerås är en av världens modernaste och utgör en väsentlig del av företagets verksamhet. Westinghouse Sweden har drygt 700 anställda i Västerås och är en komplett leverantör av kärnkraftsteknologi med mer än 40 års framgångsrik erfarenhet inom branschen. Bolaget har byggt elva kärnkraftverk i Norden och levererar idag kärnbränsle och komponenter, ombyggnader, el- och kontrollsystem och service på marknaderna i Europa, USA och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00420/wkr0002.pdf