• Prevent/

PRESSMEDDELANDE Sista chansen att nominera till Prevents arbetsmiljöstipendium 2010

Runt om i Sverige finns det en rad medarbetare på företag som gjort bra insatser för arbetsmiljön. Ta chansen och nominera någon av dem till Prevents arbetsmiljöstipendium 2010. Nästa vecka går nomineringstiden ut.

Prevents stipendium delas ut på arbetsmiljömässan Elmia, Jönköping, den 18-20 maj. Stipendiesumman är på 30 000 kr. De som kan komma ifråga är personer som gjort framstående insatser och aktivt arbetat för att utveckla och förbättra arbetsmiljön, såväl den fysiska som den psykosociala. Genom åren har både medarbetare, skyddsombud och chefer belönats.

Nominering innebär att det är kollegor, arbetsgivare eller fackförbund som föreslår vem som borde få priset. Kriterierna är sedan • att personen ska vara verksam i ett privat företag • att arbetet skett i samverkan mellan de lokala parterna för att integrera arbetsmiljöarbetet i företagets verksamhet • stipendiet är ett utbildningsstipendium.

Nomineringarnastiden går ut första veckan i februari.

Läs mer om stipendiet: www.prevent.se/sv/toppmenyn/om-prevent/arbetsmiljostipendiet/

Kontakt: Maria Schönefeld, VD, 08-402 02 09, maria.schonefeld@prevent.se Anita Gallon, direktionsassistent 08-402 02 08, anita.gallon@prevent.se Andreas Alskog, informatör/redaktör 08-402 02 14, andreas.alskog@prevent.se