"Letter of intent" mellan Metro och Pricer

"LETTER OF INTENT" MELLAN METRO OCH PRICER Pricer har tecknat ett "Letter of Intent" med den tyska detaljhandelskedjan Metro, stor kund till Pricer sedan tidigare. Avsiktsförklaringen innebär att Metro avser att använda Pricers ESL- system i alla nya Metro Cash & Carry-butiker samt i de nya konceptbutikerna Junior i Tyskland. Installationer planeras påbörja under det första kvartalet 2002. "Det "Letter of Intent" som vi nu slutit med Metro är en glädjande bekräftelse på den tilltro vår hittills största kund har för våra ESL- lösningar, vilket stärker oss i tron på den potential våra kvalitetsprodukter har", säger Jan Forssjö, VD på Pricer. "Vår ambition är att arbeta aktivt för att denna avsiktsförklaring från Metro skall resultera i fasta order om framtida leveranser". För ytterligare information, vänligen kontakta: Jan Forssjö, VD, Pricer AB: 018-18 81 00 Pricer AB (publ) grundades i Uppsala 1991 och har etablerat sig som en ledande leverantör på världsmarknaden för elektroniska display- och informationssystem till detaljhandeln. Pricer erbjuder elektroniska informationssystem avsedda att väsentligt öka konsumentnyttan och förbättra lönsamheten för detaljhandeln. Genom de kompetenta partners som Pricer arbetar med, erbjuds kunden en totalt integrerad lösning tillsammans med de produkter, applikationer och tjänster som dessa erbjuder. Pricer AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information besök gärna Pricers hemsida; www.pricer.se . Där kan registrering ske för att automatiskt erhålla pressmeddelanden via e- post. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/02/20011102BIT00540/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/02/20011102BIT00540/bit0002.pdf