Nicolin - Ny i Primix Solutions styrelse

Nicolin - Ny i Primix Solutions styrelse Nasdaq-noterade Primix Solutions Inc. förstärker sin internationella närvaro genom att Magnus Nicolin tillträder som ny styrelseledamot. Magnus arbetar för närvarande som Excutive Vice President på Esselte, ledande leverantör av kontorsartiklar för hem och kontor. Där är han operativt ansvarig for fyra globala divisioner samt for koncernens marknads- och webbstrategi. "Sett med Skandinaviska ögon är det oerhört stimulerande att få en person med Magnus erfarenheter i Primix styrelse", säger Hans Möller som är vd på dotterbolaget PRIMANT. "Det ska bli mycket spännande att arbeta med Primix. Vi har sett många dyra och tveksamma Internetprojekt i Europa under det senaste halvåret ofta beroende på dålig Internet- och varumärkesstrategi. Just dessa båda områden är en del av Primix styrka", kommenterar Magnus Nicolin. Magnus Nicolin är uppvuxen i Västeras. Sedan 1980 har han varit verksam utomlands och ar idag bosatt i USA. Magnus delar sin tid mellan Esseltes huvudkontor i London samt Esseltes kontor i New York. "Magnus erfarenhet av webbstrategi på Esselte i kombination med ett brett kontaktnät i Skandinavien, Europa och USA kommer vi få stor nytta av", avslutar Lennart Mengwall som är CEO på Primix. Om PRIMANT PRIMANT startades i januari 1998. Vi är idag 85 anställda med kontor i Malmö och Köpenhamn. Sedan ett par månader tillbaka är PRIMANT dotterbolag till Nasdaqnoterade Primix Solutions Inc. med säte i Boston, USA. PRIMANT är ett växande SIS-företag (Strategic Internet Services) som satsar på helhetslösningar inom e-business. Vi har kompetens inom strategi, creative design, systemutveckling samt allt tekniskt underhåll vilket gör att vi med säkerhet kan leverera högkvalificerade lösningar. Om Primix Primix Solutions Inc. är en global e-business leverantör starkt engagerad i att hjälpa kunder definera, utveckla och utnyttja lösningar inom e- business. Primix essential e-business ger kunden strategisk, teknisk och kreativ experthjälp och stärker existerande affärsrelationer genom användning av Internet teknologi. Primix samarbetar med sina kunder för att ta fram lösningar inom e-commerce, Customer Relationship Management och Knowledge Management. Primix Solutions har kunder som A.T., Cross, Apple Computer, Baker Hughes, Data General, The Gillette Company, Lucent technologies, Rockwell Collins och Standard & Poor's. Ytterligare information om företagen, deras verksamhet, kunder och tjänster finns på www.primix.com eller www.primant.se . Det finns också möjlighet att maila till info@primix.com eller info@primant.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00910/bit0002.pdf