PROACT säkrar distansarbete - ny säkerhetslösning för fjärråtkomst

PROACT presenterar nu en lösning för att fjärråtkomst till företagsnätverk. Med hjälp av en CD-skiva och en klient/server-lösning skapas en krypterad tunnel mot företagsnätverket samtidigt som den egna datorns filer blockeras, vilket ger en mycket hög säkerhetsnivå. Lösningen passar för hemarbete i organisationer som hanterar mycket kritisk information eller kräver en hög nivå av skydd på arbetsplatsen, till exempel kommuner och landsting. – Tekniken gör det omöjligt att flytta filer mellan hemmet och kontoret och vice versa vilket skyddar företagsnätverket och erbjuder hög säkerhet. Det effektiva skyddet som lösningen ger passar exempelvis skolor, säger Jonas Örjestam, Account Manager på PROACT. Kriminalvårdsstyrelsen använder PROACTs lösning idag. Lösningen bygger på Cendios CD Live och ThinLinc. PROACT erbjuder serverdrift och installation. Ytterligare information Per Ernedal, marknadschef, PROACT, tel: 0733-56 67 50, e-post: per.ernedal@proact.se. Jonas Örjestam Account Manager, PROACT, tel 0733-56 68 55, jonas.orjestam@proact.se Åsa Hart, Bite Communications; tel: 08-58 70 58 46, e-post: asa@bitepr.se.