Inbjudan till presskonferens med anledning av Probis notering på Stockholmsbörsen O-lista Med anledning av beslutet att ansöka om notering på Stockholmsbörsens O-lista håller Probi en presskonferens idag kl 10.30 på Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB, Norrlandsgatan 15 i Stockholm. Probi grundades 1991 och har idag etablerats som en ledande aktör inom probiotisk forskning och utveckling. Bolaget erbjuder probiotiska bakterier och produktkoncept tillsammans med vetenskaplig dokumentation. Probis kunder är licenstagare inom marknadsområdena functional food, kosttillskott och klinisk nutrition. År 2003 var ett genombrottsår då Probi tecknade internationella och exklusiva avtal med marknadsledande Danone och Institut Rosell. Detta förväntas ge en bred spridning av Probis produktkoncept internationellt och generera betydande royaltyintäkter framgent. Lund den 8 november 2004 PROBI AB Per Bengtsson Verkställande direktör För ytterligare information kontakta: Probi AB, Ideon Gamma 1, 223 70 Lund, Tel: 046-286 89 20 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/08/20041108BIT20020/wkr0001.pdf