Projektplatsen fortsätter europeisk etablering

Till nyhetschefen/redaktionschefen Projektplatsen fortsätter europeisk etablering Projektplatsen.se, den ledande svenska webbtjänsten för projektarbete och nyligen utsett till "Årets IT-rookieföretag", lanseras nu i England. Etableringen av Projectplace.co.uk är ytterligare ett viktigt steg i företagets internationella expansion, där Projektplatsen anpassar tjänsten till det aktuella landet. * England är en viktig marknad för oss ur flera perspektiv, säger Mattias Hällström, VD och en av grundarna av Projektplatsen. * England och framförallt London, har en stor andel kunskapsarbetare inom IT och den finansiella sektorn och marknaden är nu mogen för den här typen av tjänster, fortsätter Mattias Hällström. Projektplatsen startade nyligen sin internationella expansion med att etablera företaget i Holland under namnet Projectplace.nl. Att Storbritannien nu står på tur beror på att utvecklingen av den brittiska Internet-infrastrukturen har gått snabbt det senaste året samtidigt som dator- och Internetmognaden ökar snabbt, såväl professionellt som i hemmen. * Vi har i Sverige och Norge visat att vår affärsidé håller, att tjänsten är efterfrågad och vi ser nu världens chans att upprepa succén hemifrån och växa ännu snabbare i England och Holland, säger Mattias Hällström. Ansvaret för Projektplatsen i England ligger för närvarande hos Mathias Malmgren på Projektplatsen, som agerar som tillförordnad Country Manager från Projektplatsens kontor i centrala London. Projektplatsen har även etablerat ett samarbete med den Londonbaserade reklambyrån Soul Advertising, grundad tidigare i år av några meriterade och kända namn i Reklamengland som hoppade av från Bartle Bogle Hegarty. Byrån har idag drygt 25 anställda. * En välrenommerad och mycket kreativ reklambyrå där personkemin stämde fullt ut, säger Mattias Hällström. * Marknadsföringen i England kommer intensifieras under de närmaste månaderna och vi räknar med att bli marknadsledande redan nästa år, fortsätter Mattias Hällström. För ytterligare information, kontakta: Mattias Hällström, VD Projectplace International AB, Tel: 08-545 251 53, 0708-17 49 98, e-post: mattias@projektplatsen.se Mathias Malmgren, tf Country Manager England, Tel: +44 - 20 7681 6555, 0733-50 10 33 e-post: mathias.malmgren@projectplace.co.uk Om Projektplatsen Projektplatsen.se riktar sig till de som ofta jobbar i projekt tillsammans med kollegor, kunder och partners. En projektplats är en skyddad plats på nätet med flera praktiska tjänster för projekt- och dokumenthantering samlade på ett ställe. En projektplats skapas på några minuter och är alltid tillgänglig för projektets medlemmar via Internet och en vanlig webbläsare. För mer information besök: http://www.projektplatsen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00640/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00640/bit0002.pdf