Projektplatsen.se lanserar SMS för proffs

Projektplatsen.se lanserar SMS för proffs Projektplatsen.se lanserar nu en SMS-funktion riktad mot professionella användare i företag. Genom att erbjuda SMS som en integrerad tjänst bland de andra verktygen i Projektplatsen.se blir SMS ett enkelt verktyg i det dagliga arbetet. - SMS är ett mycket effektivt kommunikationsverktyg, men hittills har fokus legat på att SMS är ett ungdomsfenomen. Vi vill fokusera på nyttoanvändandet och därför utökar vi vår tjänst med en SMS-funktion för professionella användare, säger Mattias Hällström, VD och grundare av Projektplatsen.se Projektplatsens affärsidé är att hyra ut så kallade "projektplatser" på Internet, som underlättar för människor att samarbeta och kommunicera. En projektplats består av flera verktyg för professionellt kunskapsarbete som samlats under ett webbparaply. De olika verktygen är byggda för att vara enkla att använda. Tillsammans samverkar de för att en grupp människor ska kunna jobba effektivt tillsammans. Projektplatsens SMS-tjänst är också anpassad till att effektivisera kommunikationen i det dagliga arbetet och skiljer sig därmed från SMS- tjänster som marknadsförs gentemot konsumenter via olika portaler. Till exempel är Projektplatsens SMS tillgängligt via ett enkelt musklick i systemet. - Vår SMS-tjänst är mycket lätt att använda eftersom den är integrerad i projektplatsen. Användarna behöver inte lägga upp någon ny kontaktlista för SMS. Alla projektmedlemmar ombeds automatiskt att lägga till sina mobilnummer i sin kontaktinfo. Därefter är det bara att klicka direkt på en projektmedlem, var som helst i projektplatsen, för att skicka ett SMS, berättar Mattias Hällström. Efter att ha lanserat Projektplassen.no i Norge tidigt i våras, har Projektplatsen under hösten inlett en europeisk expansion, där tjänsten anpassas till det aktuella landets språk. Nyligen lanserades tjänsten i Holland och Storbritannien och ytterligare lanseringar följer efter nyår. För ytterligare information, kontakta: Mattias Hällström, VD, Projectplace International AB, Tfn: 08-545 251 53, 0708-174998 eller via e-post, mattias.hallstrom@projektplatsen.se PROJEKTPLATSEN.SE riktar sig till de som ofta jobbar i projekt tillsammans med kollegor, kunder och partners. En projektplats är en skyddad plats på nätet med flera praktiska tjänster för projekt- och dokumenthantering samlade på ett ställe. En projektplats skapas på några minuter och är alltid tillgänglig för projektets medlemmar via Internet och en vanlig webbläsare. För mer information besök: http://www.projektplatsen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/19/20001219BIT00140/bit0002.pdf