Projektplatsen.se nominerat till e-Work Awards

Projektplatsen.se nominerat till e-Work Awards Projektplatsen.se, den svenska webbtjänsten för projektarbete, är en av tre nominerade i kategorin "Best supporting Technology or Service" i den prestigefyllda europeiska utmärkelsen "e-Work Awards", som anordnas av bland annat EU-kommissionen. Tävlingen är ett årligt evenemang, öppen för företag och organisationer inom EFTA, som belönar implementering, utveckling och marknadsföring av nya arbetssätt inom det så kallade informationssamhället. - Att vi nominerats till den här utmärkelsen och att vi uppmärksammas på det här sättet utanför Sverige känns jättebra, i synnerhet nu när vi just lanserat oss i Holland och England, säger Mattias Hällström, VD och en av grundarna av Projektplatsen. - Redan idag kommer mer än 20 procent av våra intäkter från utlandet. Det visar att vi är på rätt väg och att vi är en trovärdig och seriös tjänst för professionellt projektarbete på Internet, fortsätter Mattias Hällström. Projektplatsen.se utsågs nyligen till "Årets IT-rookieföretag" vid den svenska tävlingen Guldmusen. I "e-Work Awards" är Projektplatsen nominerat i kategorin; "Bästa teknik eller tjänst för kunskapsarbete". Kategorin beskrivs av arrangörerna så här: "Varje dag kommer ny teknologi och nya tjänster ut på marknaden vilka gör det möjligt för människor att arbeta var de vill. I denna kategori finns enbart vinnare. Även om endast ett förstapris delas ut på "e-Work Awards", kommer alla att dra nytta av intresset från myndigheter, företag och personer som arbetar för att lyfta fram nya metoder och arbetsorganisationer i Europa och övriga världen". Tävlingen avgörs nu på fredag, den 3 november, i Bryssel som avslutning på "e-Work"-veckan i den belgiska huvudstaden. Vinnarna utses på tre grunder: via en jury (50%), via röstning bland publiken under ceremonin (25%) samt röstning via Internet (25%). För ytterligare information, kontakta: Mattias Hällström, VD, Projectplace International AB, Tfn: 08-545 251 53, 0708-174998 eller via e-post, mattias.hallstrom@projektplatsen.se För ytterligare information om e-Work Awards, besök: http://www.etw.org/2000/HTML/Awards/Awards1.htm PROJEKTPLATSEN.SE riktar sig till de som ofta jobbar i projekt tillsammans med kollegor, kunder och partners. En projektplats är en skyddad plats på nätet med flera praktiska tjänster för projekt- och dokumenthantering samlade på ett ställe. En projektplats skapas på några minuter och är alltid tillgänglig för projektets medlemmar via Internet och en vanlig webbläsare. För mer information besök: http://www.projektplatsen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00750/bit0002.pdf