Protect Datas dotterbolag öppnar i England

Protect Datas dotterbolag öppnar i England - nytt kontor för expanderande Pointsec Mobile Technologies IT-säkerhetsföretaget Protect Datas dotterbolag Pointsec Mobile Technologies öppnar i februari kontor i England. Det nya kontoret kommer att tjäna som ett brohuvud för en expansion på den brittiska IT- säkerhetsmarknaden. Vd i England blir Magnus Ahlberg, tidigare kundansvarig för bank- och finanssektorn på Protect Data Sverige. Pointsec Mobile Technologies kontor öppnar i Cambridge i februari och kommer att fungera som ett första steg mot en etablering på den brittiska marknaden. Företaget har sedan tidigare flera kontor i USA och Norden. - Det finns en stor potential på den brittiska marknaden och det är viktigt att vi är med på den här arenan. Vi kommer i och med etableringen lättare kunna bearbeta potentiella kunder lokalt, vilket vi ser som mycket viktigt, säger Magnus Ahlberg, vd för det nya bolaget. Magnus Ahlberg, 36, har arbetat på Protect Data AB i drygt fyra år, senast som kundansvarig för bank- och finanssektorn på Protect Data-koncernens svenska bolag Protect Data Sverige AB och dessförinnan som marknadsansvarig på Protect Data Sverige AB. Pointsec Mobile Technologies är ett dotterbolag till det svenska IT- säkerhetsföretaget Protect Data AB. Företaget utvecklar och distribuerar IT-säkerhetsprogramvaran Pointsec som är ett accesskontrolls- och krypteringssystem för PC. Pointsec Mobile Technologies har licensierat programvaran till flera stora företag och myndigheter som t ex Cisco, Marconi, Ericsson och det amerikanska justitiedepartementet. - Vi marknadsför idag våra produkter i Japan, Nordamerika och Europa och vi har redan kontor i Norden och USA. Storbritannien är ett finansiellt nav i Europa och vi ser stora möjligheter att utveckla vår marknadsföring mot den brittiska och europeiska marknaden, samtidigt som vi kommer närmare våra befintliga kunder, säger Fredrik Lövstedt, vd för Pointsec Mobile Technologies. För ytterligare information kontakta gärna: Magnus Ahlberg, vd, Pointsec Mobile Technologies Ltd, tel. 08-459 54 17 alt. 0733-56 54 17 Fredrik Lövstedt, vd, Pointsec Mobile Technologies AB, tel. 08-459 54 80 alt. 0708-59 54 80 Carl Rosvall, vd, Protect Data AB, tel. 08-459 54 23 alt. 070-717 14 84 Pointsec Mobile Technologies AB är ett helägt dotterbolag till Protect Data AB. Företaget utvecklar och marknadsför accesskontrolls- och krypteringssystem för bland annat stationära och bärbara datorer, handdatorer, wap-telefoner m.m. Pointsec Mobile Technologies har 42 anställda och kontor i San Francisco, New York, Chicago, Cambridge, Stockholm, Falun och Sundsvall. Besök även: www.pointsec.com. Protect Data AB är en koncern som erbjuder heltäckande IT- säkerhetslösningar för stora företag och organisationer. Företaget erbjuder accesskontrolls- och krypteringssystem för persondatorer och smarta telefoner, antivirussystem, brandväggar, användaridentifieringssystem, innehållskontrollssystem, Secure VPN samt system för säkra transaktioner m.m. Dotterbolaget Pointsec Mobile Technologies utvecklar accesskontrolls- och krypteringssystem för bland annat stationära och bärbara datorer, handdatorer och smarta telefoner. Dotterbolaget Protect Data Konsult skräddarsyr säkerhetslösningar som ökar uppdragsgivarnas konkurrensförmåga och förbättrar deras affärer. Protect Data är marknadsledande i Norden inom sitt affärsområde och har dotterbolag i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Slovakien, Storbritannien och USA. Protect Data har 160 anställda och är noterat på Stockholms Fondbörs Attract 40-lista. Besök även: www.protectdata.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00630/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00630/bit0002.pdf