Pyrosequencing AB redovisar resultatet för tredje kvartalet

Pyrosequencing AB redovisar resultatet för tredje kvartalet och för årets första nio månader -- Företagets teknologi för DNA-sekvensering når allt större del av marknaden globalt -- Pyrosequencing AB (PYRO A: Stockholm) redovisar idag sitt ekonomiska resultat för tredje kvartalet och för årets första nio månader. I en kommentar säger Erik Walldén, VD i Pyrosequencing: "Vi fortsätter att göra stora framsteg med försäljningen av våra sekvenseringsinstrument och reagens. Under det gångna kvartalet har vi sålt elva PSQ 96 System och för närvarande har vi beställningar på ytterligare nio. Detta har gjort att intäkterna för tredje kvartalet är större än intäkterna för första halvåret. Vi har också utökat vår globala kundbas, bland annat med flera betydande forskningsinstitut, exempelvis National Institutes of Health i USA, National Cancer Centre i Tokyo och Karolinska Institutet. Dessa försäljningsframgångar illustrerar hur vår teknik med 'sekvensbestämning genom syntetisering' snabbt håller på att bli en standard för tillämpad genetisk analys." Bland de uppnådda resultaten kan nämnas: * Uppbyggnad av en europeisk försäljningsorganisation och förstärkning av säljinsatserna i USA. * Ökat antal återkommande kunder. 5 kunder har nu installerat 2 eller flera system. * Försäljning av PSQ 96 System till renommerade akademiska institutioner, som National Institutes of Health, National Cancer Center of Tokyo och Karolinska Institutet. * Fortsatta framgångar i försäljningen till läkemedelsföretagen, exempelvis till AstraZeneca, SmithKline Beecham och Janssen Pharmaceutica. * Försäljningen av reagenskit överträffar bolagets förväntningar. * Utökad kompetens för programutveckling inom den egna organisationen. * Start av teknikseminarier i flera städer i Europa; turné i USA planerad senare under november. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT00830/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT00830/bit0002.pdf Hela rapporten