Styrelsen i QBNK Holding AB (publ) utökas med ytterligare en plats

Fredrik Grevelius och Tre Liljor Sverige AB föreslår att styrelsen utökas med ytterligare en plats och ska bestå av sex (6) stycken ordinarie styrelseledamöter utan suppleanter. Till ordinarie styrelseledamöter föreslås omval av Fredrik Grevelius, Mats Persson och Carl Petruson samt nyval av Per Ekstrand och Jonas Bergh samt även Dennis Andersson för tiden fram till nästa årsstämma. Till styrelsens ordförande föreslås Mats Persson. Mer information om övriga nya ledamöter finns i ett pressmeddelande skickat den 7 april 2017.

Dennis Andersson (f.1966) har en marknadsbakgrund med lång erfarenhet av ledande befattningar i internationella företag som Ericsson och det Schweiziska ICT bolaget Ascom. På Ericsson var han bl.a ansvarig för olika säljregioner med inriktning på nätverksinfrastruktur för kommunikation över mobila- och fasta nätverk för operatörer. Inom Ascom, som erbjuder avancerade verksamhetskritiska kommunikationslösningar till primärt sjukvården, fängelser och företag, var han tidigare Vice President för Produktledningen och Marknadsavdelningen och för närvarande Vice President och ansvarig för de lokala marknadsenheterna i Europa och den globala OEM försäljningen.

www.qbank.se

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners mot en provision. Kunden tecknar abonnemang i 12, 24 eller 36 månader. Bolaget har haft en årlig tillväxt på 25-40% de senaste fyra åren.