Birgitta Elfversson utsedd till ny logistikchef

CDON Group AB, Nordens ledande e-handelskoncern, tillkännagav idag att bolaget har utsett Birgitta Elfversson till ny logistikchef, tillika VD för dotterbolaget CDON Group Logistics AB.

Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group kommenterade: "Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Birgitta Elfversson som logistikchef för CDON Group. Genom rekryteringen av Birgitta stärker vi vår ledningsgrupp och kompetens inom logistik och supply chain, något som kommer att vara avgörande i vår strävan att långsiktigt säkerställa såväl kundnöjdhet som effektivitet och produktivitet i absolut toppklass".

Birgitta Elfversson kommer närmast från en tjänst som Vice President Retail Division på Dometic Group. Hon har även en omfattande erfarenhet av logistik och supply chain frågor från konsultbolaget McKinsey & Company. Birgitta tillträder sin tjänst senast i juni 2013.

För ytterligare information, besök cdongroup.com eller kontakta:
Paul Fischbein, Verkställande Direktör och Koncernchef
Tfn: 46 (0) 10 703 20 00

Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef
Tfn: 46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com, ir@cdongroup.com

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, BookPlus.fi, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Heppo.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2011 genererade gruppen 3,4 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.