• Nelly Group/

CDON Group offentliggör erbjudandehandling avseende kontanterbjudandet till aktieägarna i Tretti AB

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland.

CDON Group AB (publ) ("CDON Group" eller "koncernen") (Nasdaq OMX Stockholm Mid Cap: CDON), ett av nordens ledande e-handelsföretag, tillkännagav idag att erbjudandehandlingen avseende CDON Groups kontanterbjudande till aktieägarna i Tretti AB (publ) (”Tretti”) att överlåta samtliga aktier i Tretti till CDON Group (”Erbjudandet”) har publicerats på koncernens hemsida på cdongroup.com/kontanterbjudande, samt på SEB hemsida på www.seb.se/prospekt.

Erbjudandehandling och anmälningssedel kommer även att distribueras till aktieägare i Tretti vars innehav är direktregistrerat hos Euroclear Sweden AB per den 3 maj 2011.

Papperskopior av erbjudandehandlingen finns tillgängliga via CDON Group och SEB Enskilda på följande adresser:

CDON Group AB
Bergsgatan 20SE-201 23 Malmö

Tfn: +46 (0)10 703 20 00
Fax: +46 (0)10 703 21 36
SEB Enskilda
Kungsträdgårdsgatan 8

För mer information kontakta:

Frågor från investerare och analytiker:
Martin Edblad, Finanschef
Tfn: +46 (0) 700 80 75 03
E-post: ir@cdongroup.com

Pressfrågor:
Fredrik Bengtsson, Kommunikationschef
Tfn: +46 (0) 700 80 75 04
E-post: press@cdongroup.com

CDON Group i korthet
CDON Group är en av Nordens ledande e-handelskoncerner. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, BookPlus.fi, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, LinusLotta.com, Heppo.com, RUM21.se) och Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com). CDON Groups nio internetbutiker attraherar omkring 115 miljoner besök och två miljoner unika kunder årligen. Under 2010 genererade gruppen 2,2 miljarder kronor i intäkter.

Viktig information
Erbjudandet riktar sig inte till personer vars deltagande förutsätter att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk rätt. Detta pressmeddelande, erbjudandehandlingen och annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer inte att distribueras och får inte postas eller på annat sätt distribueras eller sändas in i eller till något land där detta skulle förutsätta att några sådana ytterligare åtgärder företas eller där detta skulle strida mot tillämpliga lagar eller regleringar. CDON Group kommer inte att tillåta eller godkänna någon sådan distribution. Om någon söker acceptera Erbjudandet som ett resultat av att direkt eller indirekt ha överträtt dessa restriktioner så kan accepten komma att lämnas utan avseende.
Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika genom post, något kommunikationsmedel som används vid nationell eller internationell handel eller vid någon nationell börs eller handelsplats eller genom något annat kommunikationsmedel (varmed förstås bland annat, utan begränsning, telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika, och Erbjudandet kan inte accepteras på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel i eller från Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Varken detta pressmeddelande eller annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer att eller får postas eller spridas på annat sätt i eller till Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. CDON Group kommer inte att redovisa någon likvid enligt Erbjudandet i eller till Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CDON Group AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 maj 2011 klockan 08:00 CET.