Informationsbroschyr inför den föreslagna utdelningen av CDON AB

Pressmeddelande, Stockholm, 5 oktober 2020

Styrelsen för Qliro Group har föreslagit att en extra bolagsstämma den 26 oktober 2020 fattar beslut om att dela ut samtliga aktier i CDON AB till Qliro Groups aktieägare. Idag publiceras en informationsbroschyr om förslaget. Utdelning av, och första dag för handel i, aktierna i CDON AB beräknas ske i november.

Informationsbroschyren innehåller information om CDON AB och den kvarvarande koncernen som fokuserar på Nelly, den föreslagna utdelningen och den efterföljande noteringen av CDON AB på Nasdaq First North Growth Market.

Broschyren finns tillgänglig här:
www.qlirogroup.com/styrning/bolagsstyrning/bolagsstammor/extra-stamma-2020-okt/

Förutsatt att extra bolagsstämman beslutar att dela ut CDON AB publiceras en bolagsbeskrivning om CDON AB efter det att den godkänts av Nasdaq och i anslutning till första dag för handel.

Niclas Lilja, Investor Relations

E-post: ir@qlirogroup.com

Qliro Group driver modevarumärket Nelly.com och den ledande nordiska marknadsplatsen CDON. I slutet av september delades Qliro AB ut till Qliro Groups aktieägare. Planen är att också dela ut CDON AB till Qliro Groups aktieägare. Därefter byter Qliro Group namn till Nelly Group för att spegla bolagets fokus på Nelly. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.