Informationsbroschyr inför den föreslagna utdelningen av Qliro AB

Pressmeddelande, Stockholm, 4 september 2020

Styrelsen i Qliro Group har föreslagit att en extra bolagsstämma den 28 september 2020 fattar beslut om att dela ut samtliga aktier i Qliro AB till Qliro Groups aktieägare. Idag publiceras en informationsbroschyr om förslaget. Utdelning av, och första dag för handel i, aktierna i Qliro AB beräknas ske omkring den 2 oktober 2020.

Informationsbroschyren innehåller information om Qliro AB, den kvarvarande koncernen (Nelly och CDON), den föreslagna utdelningen och den efterföljande noteringen av Qliro AB på Nasdaq Stockholm.

Broschyren finns tillgänglig här:
www.qlirogroup.com/styrning/bolagsstyrning/bolagsstammor/extra-stamma-2020-sep/

Förutsatt att stämman beslutar att dela ut Qliro AB publiceras ett prospekt om Qliro AB den 28 september 2020.

För mer information:
Niclas Lilja, Investor Relations
ir@qlirogroup.com

Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON.COM, modevarumärket Nelly och fintech-bolaget Qliro AB som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2019 omsatte gruppen 2,9 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid capsegmentet med kortnamnet ”QLRO”.