Kristoffer Väliharju utsedd till VD på CDON

Qliro Group har utsett Kristoffer Väliharju till VD på CDON AB. Sedan juni 2017 är Kristoffer Chief Operating Officer och medlem av CDON:s ledningsgrupp. Han har tidigare erfarenhet som ledande befattningshavare inom Dustin och Dell. Nuvarande VD Magnus Fredin har efter tre år valt att lämna bolaget för en ny roll utanför koncernen.

– Kristoffer Väliharju har djup och bred erfarenhet av detaljhandel och är väl lämpad att driva nästa fas av CDON:s transformation. Magnus Fredin har framgångsrikt drivit omställningen i CDON till en marknadsplats och jag vill ta tillfället i akt att tacka Magnus för hans tre år på Qliro Group, säger Marcus Lindqvist, VD och koncernchef för Qliro Group.

Kristoffer tillträdde som Chief Operating Officer och medlem av CDON:s ledningsgrupp i juni 2017. Kristoffer har lång erfarenhet inom detaljhandel, bland annat tre år på Dustin senast som försäljningschef mot små och medelstora bolag i Norden och dessförinnan tio år inom Dell senast som ansvarig för distribution i Norden. Kristoffer tillträder som VD på CDON under september.

För mer information, besök www.qlirogroup.com, eller kontakta:
Niclas Lilja, Investor Relations
Telefon: +46 736 511 363
E-post: ir@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande nordisk e-handelsgrupp inom konsumentvaror och närliggande finansiella tjänster. Qliro Group driver den ledande nordiska marknadsplatsen CDON.COM, modevarumärket Nelly.com och Qliro Financial Services som erbjuder finansiella tjänster till handlare och konsumenter. Under 2017 omsatte gruppen 3,4 miljarder kronor. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i mid cap-segmentet med kortnamnet ”QLRO”.