• Nelly Group/

Nelly har ingått nordiskt samarbete med Campadre och har samtidigt tecknat avtal om att sälja Members.com

Qliro Groups affärsområde Nelly har beslutat att driva shoppingklubbsförsäljning i de nordiska länderna genom ett samarbete med Campadre Scandinavia AB. Campadre blir också samarbetspartner till Qliro Financial Services avseende betallösningar i Norden. Som en del i överenskommelsen säljs tillgångarna i shoppingklubben Members.com till Campadre för en initial köpeskilling om cirka 10 miljoner kronor plus en villkorad uppskjuten tilläggsköpeskilling om upp till 4,2 miljoner kronor.

Genom detta samarbete kan vi erbjuda en nordisk shoppingklubbskanal till våra e-handelsbolag. Efter försäljning av Members.com kan vårt affärsområde Fashion fullt ut fokusera på Nelly.com och NLY MAN. Vi välkomnar också att Campadre börjar använda Qliro Financial Services för betalningar, säger Marcus Lindqvist, VD och koncernchef för Qliro Group.

Members.com är en shoppingklubb som lanserades över hela Norden 2011. Medlemmarna kan varje dag ta del av nya e-handelserbjudanden på utvalda märkesvaror och tjänster som modekläder, sportartiklar, inredning och skönhetsprodukter.

Campadre bedöms ta över tillgångarna i Members.com under sommaren. För Qliro Group förväntas försäljningen ge upphov till en positiv initial resultateffekt om cirka 5 till 7 miljoner kronor. Utöver den direkta påverkan av transaktionen bedöms försäljningen av Members.com ha begränsad finansiell påverkan på Qliro Group.

Campadre är Nordens första och största shoppingklubb på nätet med 1,5 miljoner medlemmar. Campadre säljer unika erbjudanden på exklusiva varumärken inom mode, hem- och inredning samt övriga livsstilsprodukter - men enbart till sina medlemmar. Företaget var pionjär på den nordiska marknaden när det grundades 2009 av Pelle Törnberg, Mikael Solberg och Torsten Jansson.

Marcus Lindqvist, VD och koncernchef

Tfn: 010 703 20 00

Niclas Lilja, tillförordnad kommunikationschef

Tfn: 0736 511 363

E-post: press@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.