• Nelly Group/

Qliro stärker konsumenterbjudandet och lanserar sparkonton med statlig insättningsgaranti i Sverige

Qliro Groups dotterbolag Qliro AB utvecklar sitt konsumenterbjudande genom att lansera sparkonton med statlig insättningsgaranti i Sverige. Introduktion av sparkonton följer tidigare lansering av konsumenttjänster som Qliro Click och Qliros app vilka gör det enkelt att betala vid e-handel.

– Qliro startades för att förenkla e-handelsbetalningar. Idag har vi över två miljoner kunder som betalar med vår lösning. Qliro breddar nu sitt konsumenterbjudande av finansiella tjänster med ett tryggt och mobilvänligt sparande. Sparkonton blir också en alternativ källa för finansiering för Qliro, säger Marcus Lindqvist, VD på Qliro Group.

Qliros sparkonton har utvecklats för kunder som vill ha en trygg och användarvänlig lösning med flexibla sparformer. Tjänsten är helt digital, vilket gör att kunden kan öppna ett sparkonto på mindre än två minuter med BankID. Statlig insättningsgaranti gäller upp till 950 000 kronor.

Lanseringen av sparkonton föregås av flera produktlanseringar för Qliro under 2017, där Qliro Click och Qliros app redan släppts. Med Qliro Click kan användaren betala sina köp med ett klick på Qliro.com utan att skriva in OCR-nummer. Qliros app har flera tjänster för att förenkla och ge ökad översyn, till exempel pushnotiser som meddelar när det är dags att betala.

I mars 2017 blev Qliro AB kreditmarknadsbolag under Finansinspektionen tillsyn. Det ger möjlighet att lansera nya finansiella tjänster för både handlare och konsumenter. Qliro AB är ett dotterbolag till Qliro Group och rapporteras under segmentet Qliro Financial Services.

För mer information, besök www.qlirogroup.com, eller kontakta:
Niclas Lilja, tillförordnad kommunikationschef

Tfn: 0736 511 363

E-post:press@qlirogroup.com

Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.