Brand i båthus, Gamlestaden i Göteborg.

Räddningstjänsten Storgöteborg fick kl. 11:30 larm om rökutveckling och brand i ett båthus på Generalsgatan i Gamlestaden, Göteborg. Räddningstjänsten Storgöteborg är på plats med personal från fyra brandstationer och två ledningsenheter. Vi arbetar med släckning av utsatt båthus samt att förhindra spridning till intilligande båthus. De gasflaskor som funnits inne i båthuset samt i intillgande båthus är omhändertagna. Ingen explosionsrisk föreligger längre. Röken från branden har minskat i  omfattning. Upplevs röken obehaglig uppmanar vi att gå inomhus, stänga fönster, dörrar och ventilation.

Släckningsarbetet kommer att fortgå under eftermiddagen.

Hans Trengereid/Stabschef

Frågor från media på dagtid, som rör vår verksamhet eller organisation, kontakta Kommunikatör Anna Dyne