Brand i industrihotell Angered

RSG har flera enheter från 3 stationer på plats för att försöka begränsa och släcka branden.

Branden startatde vid 02 tiden på tisdags natten. RSG larmade flera enheter från 3 stationer samt ledningsenheter, totalt ca 40 räddningspersonal. Vid framkomst konstaterades en fullt utvecklad brand i ett industrihotell med ett flertal verksamheter. Initialt inleddes släckning och begränsningsarbete. Inga personskador har rapporterats från platsen. Stora delar av byggnaden befaras få omfattande brandskador. RSG räknar med fortsatt släckningsarbete och efterbevakning hela natten och in på tisdag förmiddag. Brand orsaken är oklar i detta läge. Fastighetsägare är kontaktade och samverkan pågår med polis för eventuella fortsatta utredningsåtgärder efter det att branden är avslutad av räddningstjänsten.

Operativ stabschef RSG/ Bosse Andersson.

Frågor från media på dagtid, som rör vår verksamhet eller organisation, kontakta Kommunikatör Anna Dyne