Chevron väljer ReadSoft

Chevron väljer ReadSoft Amerikansk oljejätte köper svensk mjukvara för fakturahantering Chevron Corporation, ett av världens största oljeföretag, har valt att implementera ReadSofts nya produkt för automatisk fakturahantering. Ordern är värd över tre miljoner SEK i första fasen, men kommer troligen att växa efter hand som projektet utvecklas. Affären innebär ytterligare ett steg framåt för ReadSofts INVOICES produkt på den amerikanska marknaden. ReadSofts produkt kommer att fånga 600,000 fakturor om året för Chevron, som har mer än 31,000 anställda runtom i världen. Chevrons affärsmål är att använda mjukvaran Eyes & Hands INVOICES för att automatisera den fakturaregistrering som är nödvändig för att få in informationen i sitt ekonomisystem. Företaget räknar med att göra omfattade besparingar vad gäller operationella kostnader och ökad lönsamhet per capita. Datakvalitén kommer också att höjas betydligt. Chevron presenterades för ReadSofts produkt i maj, vid den amerikanska lanseringen av Eyes & Hands INVOICES i Orlando. Ett team av svenska och amerikanska ReadSoft medlemmar kommer att arbeta tre månader i Concord, Kalifornien, för att genomföra den första fasen av projektet. Jan Andersson, VD på ReadSoft, kommenterar: "Chevron är en viktig order med god potential för merförsäljning. Den ger oss ytterligare bekräftelse på att vi är på rätt väg med lanseringen av vår INVOICES produkt i USA. Chevron kommer naturligtvis också att vara en fin referens för oss". För mera information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, eller Kristina Kisthinios, Informationsansvarig Tel: 042-490 21 00 E-mail: info@readsoft.com www.readsoft.com ReadSoft är ett ledande företag inom utveckling och försäljning av programvara för automatisk datafångst, dvs programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor i elektroniskt format eller pappersformat. ReadSoft är marknadsledande i Europa och har etablerat egna dotterbolag på de viktigaste internationella marknaderna. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med elva dotterbolag i ett flertal europeiska länder, i Nord- och Sydamerika och Australien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00310/bit0002.pdf