Ledande livsmedelsföretag väljer elektronisk fakturahantering från ReadSoft

Ledande livsmedelsföretag väljer elektronisk fakturahantering från ReadSoft United Biscuits Iberia, den spanska delen av den ledande producenten av kexprodukter i England och Spanien, har valt INVOICES från ReadSoft. Teknologin ska möjliggöra en automatisk hantering av leverantörsfakturor och inledningsvis ska 60 000 processas om året. United Biscuits Iberia, är en ledande producent av livsmedel med namn som McVitie's, Artiach, Penguin bland sina produkter. För att förbättra interna affärsprocesseer har man valt att ta steget in i ReadSofts automatiserade INVOICES-lösning för att tolka och verifiera fakturor från företagets många leverantörer. United Biscuits kommer att installera INVOICES på huvudkontoret i Barcelona. Deras avsikt är att kraftigt förenkla hanteringen av fakturor från 40 av deras största leverantörer. ReadSofts programvara minimerar manuell handpåläggning i arbetet med att processa fakturorna på ekonomiavdelningen. - Som i så många andra affärer med världsledande företag handlar det här om att ta ett första, viktigt steg in i en ny företagsgrupp. Vi är naturligtvis upprymda över framtida möjligheter att få fler kontrakt med delar av detta företag. Efter den första installationen i Spanien är planen att installera teknologin i den engelska delen av verksamheten och även där är man förväntansfull inför den affärsnytta som produkten erbjuder, säger ReadSofts VD Jan Andersson. Vidare så har företaget kopplat samman INVOICES med sitt affärssystem från SAP med hjälp av ReadSofts Integration Option Pack för SAP R/3. Modulen, som är certifierad av SAP, möjliggör en enkel och tillförlitlig sammankoppling mellan systemen, vilket kommer att innebära ytterligare fördelar för United Biscuits. Vad är INVOICES? INVOICES används för automatisk ankomstregistrering av leverantörsfakturor. Programvaran fångar och tolkar information som avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem. ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-post: olof.engvall@readsoft.com Om ReadSoft ReadSoft är världens ledande leverantör av programvara för automatisk dokumenthantering och därmed förknippad behandling av information. Företaget utvecklar och marknadsför ett brett produktsortiment som grundar sig på de egenutvecklade produkterna FORMS, INVOICES och EZ-OUT samt tilläggssystem till dessa. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med elva dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika samt Australien samt ett stort antal lokala och globala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och koncernens huvudenhet för forskning och utveckling finns i Stockholm. ReadSoft är sedan 1999 noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/09/20030509BIT00280/wkr0002.pdf