Porsche väljer ReadSoft

Porsche väljer ReadSoft Den tyska sportbilstillverkaren Porsche har beslutat sig för att integrera ReadSofts INVOICES-produkt med sitt affärssystem från SAP. Detta kommer att automatisera det tidskrävande arbetet med att hantera hundratusentals fakturor på huvudkontoret i Stuttgart. INVOICES är ReadSofts prisbelönta och självlärande programvara för att läsa, tolka och verifiera fakturor, i handskriven, maskinskriven eller elektronisk form. Porsche ska nu rationalisera hanteringen av fakturor och därför vänder de sig till ReadSoft. Inom kort kommer programvaran att sättas i arbete på Porsches huvudkontor och hanteringen kommer därmed att bli högt automatiserad. - Förra året valde Daimler Chrysler att investera i vår teknologi för att processa fakturor. Ordern från Porsche motiverar oss ytterligare att erbjuda bilindustrin våra produkter, säger ReadSofts VD Jan Andersson. Genom att använda den självlärande teknologin bakom INVOICES kommer Porsche att spara både tid och resurser. Produkten bygger sina egna mallar för hur fakturan ska läsas och lär sig snabbt var den relevanta informationen finns placerad på fakturan. För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com För mer information vänligen besök: www.readsoft.com ReadSoft är världsledande på automatisk datafångst. Vi tillverkar programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tolv dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, England, USA, Mexico, Chile, Brasilien och Australien. Under år 2001 omsatte ReadSoft 296 MSEK. 2001 utsåg tidningen Veckans Affärer ReadSoft till "Årets IT- Företag 2001". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/03/20020603BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/03/20020603BIT00310/wkr0002.pdf