ReadSoft accelererar BASFs fakturaprocess

ReadSoft accelererar BASFs fakturaprocess BASF Plc har valt ReadSoft för att effektivisera hanteringen av fakturor vid deras finansiella huvudkontor i Manchester, England. ReadSofts programvara INVOICES kommer att automatisera hanteringen av fakturor från ca 4500 underleverantörer. BASFs verksamhet i England och Irland förser ett brett spektra av företag med råmaterial. Några av huvudområdena är kemikalier, plast och fibrer samt jordbruksprodukter. I en ständig strävan att förbättra sina affärsprocesser har BASF nu valt att integrera ReadSofts fakturahanterings-produkt INVOICES med sitt affärssystem SAP R/3. På detta sätt kommer den tidskrävande och dyra manuella hanteringen av leverantörsfakturor att minimeras vilket möjliggör betydande besparingar. Vidare så kommer också ReadSofts nya teknologi för elektroniskt utbyte av fakturor mellan affärsparter att installeras hos BASFs underleverantörer, något som eliminerar utväxling av pappersfakturor. Teknologin möjliggör ett helt elektroniskt utbyte av fakturor mellan leverantörer och BASFs finansiella huvudkontor i Manchester. Detta ökar såväl hastighet som tolkningsgrad i BASFs arbetsflöde med fakturor. BASF räknar med att 15 procent av deras underleverantörer inom sex månader kommer att använda ReadSofts nya programvara. - Kundens önskan att modernisera sina finansiella processer är imponerande och vi är mycket glada över att ha blivit utvalda av BASF. Vi ser det som ännu ett bevis på att vår SAP integration är ett mycket attraktivt koncept, säger Jan Andersson, VD på ReadSoft Adam Sims, finanschef på BASF kommenterar valet av ReadSoft: -Vi letar ständigt efter nya sätt att överbygga teknologibarriärer. Efter grundliga efterforskningar kom vi till slutsatsen att ReadSoft kan leverera den spjutspetsteknologi vi behöver. Vad är INVOICES? INVOICES används för automatisk ankomstregistrering av leverantörsfakturor. Programvaran fångar och tolkar information som avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem. ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com ReadSofts verksamhet bygger på e-capture-konceptet, som omfattar läsning, tolkning, validering och överföring av all sorts information från e-brev, webb, fax och papper, med ett minimum av manuell hantering. Efter starten 1991 har ReadSoft, som var först med lösningar för ostrukturerad information på fakturor och för behandling av dokument i färg, utvecklats till världsledande, med dotterbolag i 12 länder och partners i ytterligare 70. Vi är stolta över branschens största, mest innovativa utvecklingsavdelning och en supportorganisation av samma kaliber. För mer information besök www.readsoft.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/04/20030304BIT00250/wkr0002.pdf