ReadSoft gör ny INVOICES-affär med DaimlerChrysler

ReadSoft gör ny INVOICES-affär med DaimlerChrysler Ett år efter att DaimlerChrysler i Spanien valde att investera i INVOICES från ReadSoft har nu även DaimlerChrysler i Frankrike beslutat sig för att göra detsamma. Programvaran kommer att automatisera hanteringen av fakturor och integreras med DaimlerChryslers SAP R/3 affärssystem på ekonomiavdelningen i Rocquencourt. Detta kommer att innebära betydande besparingar i hanteringen av de 100 000 fakturor som inkommer årligen. DaimlerChrysler är en av de verkligt stora biltillverkarna i världen. Mercedes-Benz, Maybach, Chrysler, Jeep®, Dodge och Smart är några av deras personbilsvarumärken. I sin ständiga strävan mot att effektivisera interna affärsprocesser har DaimlerChrysler beslutat sig för att implementera ett helautomatiskt fakturahanteringssystem. INVOICES valdes på grund av tekniska fördelar, prestanda och det faktum att ReadSoft har en SAP-certifierad lösning. Tidigare var hanteringen av fakturor mycket beroende av manuellt arbete på ekonomiavdelningen, men nu kommer processen att automatiseras tack vare INVOICES förmåga att själv lära sig att känna igen nya fakturor. Ytterligare fördelar såsom ögonblicklig verifiering emot order- och beställningsdata görs möjlig tack vare integrationen med affärssystemet SAP R/3. - Vår första affär med DaimlerChrysler gjordes med den spanska delen av företaget. Denna nya affär är ett bevis på att vår lösning verkligen har försett DaimlerChrysler med påtagliga affärsfördelar. Idag används INVOICES av stora biltillverkare som Volvo, Porsche och Audi. Den nya affären är ännu en framgång för vår satsning inom detta segment, säger Jan Andersson, VD på ReadSoft. Vad är INVOICES? INVOICES används för automatisk ankomstregistrering av leverantörsfakturor. Programvaran fångar och tolkar information som avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem. ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com ReadSofts verksamhet bygger på e-capture-konceptet, som omfattar läsning, tolkning, validering och överföring av all sorts information från e-brev, webb, fax och papper, med ett minimum av manuell hantering. Efter starten 1991 har ReadSoft, som var först med lösningar för ostrukturerad information på fakturor och för behandling av dokument i färg, utvecklats till världsledande, med dotterbolag i 12 länder och partners i ytterligare 70. Vi är stolta över branschens största, mest innovativa utvecklingsavdelning och en supportorganisation av samma kaliber. För mer information besök www.readsoft.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00360/wkr0002.pdf