ReadSoft och Oracle samarbetar kring fakturahantering

ReadSoft och Oracle samarbetar kring fakturahantering ReadSoft har inlett ett samarbete med Oracle Svenska AB. Samarbetet ger Oracle möjlighet att erbjuda helt nya produkter för automatiserad fakturahantering i sitt affärssystem Oracle E-Business Suite. Lösningen har tagits fram i Sverige och vunnit internt erkännande inom Oracle i Europa. Samarbetet har redan lett till två affärer för ReadSoft då Telia och Perstorp valt att installera det INVOICES-baserade systemet. Oracle är världens näst största mjukvaruföretag och affärssystemsleverantör med verksamhet i 145 länder och en omsättning på över 10 miljarder USD. Oracle Svenska AB marknadsför sina produkter tillsammans med konsulttjänster, utbildning och teknisk support. Som ett led i ambitionen att erbjuda kunderna ännu effektivare affärsprocesser, har Oracle inlett ett samarbete med ReadSoft. Affärssystemet E-Business Suite ger helt nya möjligheter till besparingar när det kombineras med automatiserad fakturahantering. - Samarbetet med Oracle är mycket lovande och innebär att vi nu får möjlighet att rikta oss mot en mycket stor internationell bas av Oracle- användare. Att både Telia och Perstorp valt den INVOICES-baserade lösningen är ett gott kvitto på att vår teknologi erbjuder verklig nytta för kunden, säger ReadSofts VD Jan Andersson. Telia kommer inledningsvis att hantera 125 000 fakturor på ekonomiavdelningen i Västerås med hjälp av INVOICES. Utöver Telia har även kemiföretaget Perstorp AB installerat systemet för fakturahantering. - Det är logiskt att ledande leverantörer inom olika områden hittar samarbetsformer, som den ReadSoft och Oracle idag presenterar. Det är riktigt roligt att vi tillsammans enkelt kan skapa väsentliga kostnadsbesparingar för kunderna, säger Oracles Marknadschef Anders Kalmerström. Vad är INVOICES? INVOICES används för automatisk ankomstregistrering av leverantörsfakturor. Programvaran fångar och tolkar information som avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem. INVOICES utgör den effektivaste vägen till elektroniska fakturaflöden och tillhörande fördelar: automatisk kontroll gentemot ordersystem, snabbare rapportering, tillgång till dokument, automatiserat arbetsflöde, digitala arkiv etc. ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com Oracle Svenska AB Anders Kalmerström, marknadschef Tel: 08-477 37 44 ReadSofts verksamhet bygger på e-capture-konceptet, som omfattar läsning, tolkning, validering och överföring av all sorts information från e-brev, webb, fax och papper, med ett minimum av manuell hantering. Efter starten 1991 har ReadSoft, som var först med lösningar för ostrukturerad information på fakturor och för behandling av dokument i färg, utvecklats till världsledande, med dotterbolag i 12 länder och partners i ytterligare 70. Vi är stolta över branschens största, mest innovativa utvecklingsavdelning och en supportorganisation av samma kaliber. För mer information besök www.readsoft.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/13/20021113BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/13/20021113BIT00430/wkr0002.pdf