ReadSoft säljer sitt första SAP(- certifierade INVOICES system till läkemedelsföretag

ReadSoft säljer sitt första SAP- certifierade INVOICES system till läkemedelsföretag ReadSoft har sålt Eyes & Hands INVOICES till läkemedelsföretaget Pharmacia AB. Det är ReadSofts första order efter att ha lanserat ett certifierat SAP gränssnitt. Med hjälp av ReadSofts nya Integration Option Pack integreras nu INVOICES med Pharmacias SAP system. Programvaran ska varje år läsa, tolka och verifiera 200,000 fakturor. På Pharmacias servicecenter i Stockholm hanteras stora volymer pappersfakturor. Hittills har man använt ett halvautomatiskt fakturahanteringssystem där fakturor scannats för att sedan manuellt skrivas in i affärssystemet. I och med att INVOICES nu kopplas samman med Pharmacias SAP system kommer processen att till fullo automatiseras. ReadSofts prisbelönta programvara är självlärande och bygger egna mallar för var på fakturan den relevanta informationen ska läsas. Därefter tolkas den hand-eller maskinskrivna informationen innan den slutligen verifieras mot kundens databas. Huvudsakligen kommer leverantörsfakturor inom den svenska organisationen att hanteras. - Kunden har ett mycket väl utbyggt SAP-affärssystem, som INVOICES med den nyligen genomförda SAP valdideringen nu kopplas ihop med. Denna order är särskilt rolig eftersom det är första gången vi använder vår SAP-certifierade gränssnittslösning och ordern stärker också betydelsen av att vara SAP Software Partner, säger ReadSofts VD Jan Andersson. ReadSofts programvaruintegration, Eyes & Hands Integration Option Pack, har blivit certifierad av SAP för integration mot affärssystemet mySAP.com. För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com www.readsoft.com ReadSoft är världsledande på automatisk datafångst. Vi tillverkar programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tretton dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, England, USA, Mexico, Chile, Brasilien och Australien. Under de senaste fem åren har företaget i genomsnitt växt med 70%. Under år 2000 omsatte ReadSoft 292 MSEK. I maj månad utsåg tidningen Veckans Affärer ReadSoft till "Årets IT-Företag 2001". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00250/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00250/bit0001.pdf