ReadSoft tar hem stororder från latinamerikansk leverantör av kosmetika

ReadSoft tar hem stororder från latinamerikansk leverantör av kosmetika ReadSoft har slutit ett omfattande licensavtal med BELCORP, moderbolag till Ebel International, en ledande latinamerikansk kosmetikaleverantör. ReadSofts programvara FORMS ska automatisera arbetsflödet kring stora mängder beställningsformulär i elva latinamerikanska länder. Ordern är den hittills största under 2002. BELCORP Corporation är en global koncern med 30 års erfarenhet av produktion och försäljning av kosmetik och skönhetsprodukter. Med sitt varumärke Ebel International har man representation i länder som: Puerto Rico, Guatemala, Mexico, Venezuela, Colombia, El Salvador, Dominikanska Republiken, Ecuador, Peru, Bolivia och Chile. Det är i dessa länder som BELCORP kommer att installera ReadSofts programvara FORMS. - Ordervärdet är stort och projektet omfattande. FORMS ska rullas ut i de berörda länderna under en tvåårsperiod. Beställningen befäster vår position som ledande leverantör av produkter för datafångst och dokumenthantering. Med hjälp av vår teknologi kommer kunden att eliminera manuell bearbetning av beställningsformulär till förmån för ett helt automatiserat arbetssätt. Några av de viktigaste fördelarna är snabbare hantering, sänkta arbetskostnader, höjd kvalitet och säkerhet i orderhanteringen, kommenterar ReadSofts VD Jan Andersson. Det var efter en noggrann upphandling som BELCORP bestämde sig för att satsa på ReadSoft. Slutsatsen var att FORMS är den bästa tekniska lösningen för dem. Det faktum att ReadSoft har tre latinamerikanska dotterbolag och tillhörande lokal support har bidragit till beslutet. Vidare så har ReadSoft mångårig erfarenhet av liknande projekt med kunder som hanterar väldiga volymer av beställningsformulär, såväl i Latinamerika som internationellt. För mer information om kosmetikleverantören Ebel besök www.ebelinternational.com För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com För mer information vänligen besök: www.readsoft.com ReadSoft är världsledande på automatisk datafångst. Vi tillverkar programvara för automatisk registrering och tolkning av data på blanketter, formulär och fakturor. Sedan grundandet 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med tolv dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, England, USA, Mexico, Chile, Brasilien och Australien. 2001 utsåg tidningen Veckans Affärer ReadSoft till "Årets IT-Företag 2001" ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/25/20020925BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/25/20020925BIT00400/wkr0002.pdf