ReadSoft visar hur man sparar pengar med elektronisk fakturahantering

ReadSoft visar hur man sparar pengar med elektronisk fakturahantering Tisdagen den 29:e april tar ReadSoft ett helhetsgrepp på ämnet elektronisk fakturahantering. Under en fullmatad dag i Kista kommer de senaste rönen inom området att presenteras. Tillsammans med åtta ledande aktörer kommer ReadSoft att presentera affärsnyttan med elektronisk fakturahantering och tydliggöra de väsentliga besparingar som kan göras i tid och pengar. Efter att ReadSoft 1998 lanserade produkten INVOICES för att automatisera hanteringen av fakturor använder idag över 500 företag ReadSofts teknologi. Idag är elektronisk fakturahantering i det närmaste självklart och högaktuell på företag och organisationer som vill effektivisera sin verksamhet och sänka kostnader. Få områden kan visa en så betydande besparingspotential och få är de ekonomichefer som inte värdesätter nyttan med arbetssättet. Namn-kunniga användare av INVOICES är bl a: ABB, Pharmacia, IKEA, Porsche, BOSCH och DaimlerChrysler. Nu samlar ReadSoft de viktigaste aktörerna inom området till ett heldagsseminarium där möjligheterna med elektronisk fakturahantering åskådliggörs. På seminariet kan deltagarna lyssna till kunders erfarenheter och jämföra de ledande systemlösningarna som erbjuds på marknaden. Lars Thunqvist, VD för ReadSofts svenska dotterbolag om utvecklingen av elektronisk fakturahantering i Sverige och utomlands: - För fem år sedan var ReadSoft pionjärer när vi lanserade möjligheten att hantera fakturor elektroniskt. Idag har det blivit en självklarhet i alla större företag och organisationer, framför allt i Sverige och i de övriga nordiska länderna. I andra västländer vaknar nu också intresset och ReadSoft får snabbt en jättemarknad för produkten INVOICES. Plats och tid: 29 april i Kista på Konferens & Utställning, Kista Entre', Knarrarnäsgatan 7, mellan 09.00 - 18.00. Medverkar gör även ReadSofts partner WM-data, Component Software, Palette Software & Consulting, BasWare, DigiDoc, TietoEnator, KIBI samt Columna. För mer information och anmälan vänligen besök www.readsoft.se eller ring 08 - 566 110 00. Vad är INVOICES? INVOICES används för automatisk ankomstregistrering av leverantörsfakturor. Programvaran fångar och tolkar information som avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem. ReadSoft AB Lars Thunqvist, VD ReadSoft Sverige 0708 - 37 66 39 Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com ReadSofts verksamhet bygger på e-capture-konceptet, som omfattar läsning, tolkning, validering och överföring av all sorts information från e-brev, webb, fax och papper, med ett minimum av manuell hantering. Efter starten 1991 har ReadSoft, som var först med lösningar för ostrukturerad information på fakturor och för behandling av dokument i färg, utvecklats till världsledande, med dotterbolag i 12 länder och partners i ytterligare 70. Vi är stolta över branschens största, mest innovativa utvecklingsavdelning och en supportorganisation av samma kaliber. För mer information besök www.readsoft.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/15/20030415BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/15/20030415BIT00380/wkr0002.pdf