Realia-aktien avnoteras från Stockholmsbörsens O-lista

Realia-aktien avnoteras från Stockholmsbörsens O-lista Cirka 94 procent av Realia ABs aktieägare har accepterat det erbjudande som Columna Fastigheter AB ställt till dem om byte av eller courtagefri inlösen av aktier. Den förlängda anmälningstiden pågick till och med torsdagen den 20 juni 2002 och avsikten är att omgående påbörja ett tvångsinlösenförfarande av de aktier som återstår i Realia. Till följd av detta kommer Realia-aktien att avnoteras från Stockholmsbörsens O-lista. Sista dag för notering samt handel med Realia-aktien är onsdagen den 26 juni 2002. Stockholm den 24 juni 2002 REALIA AB (publ) Styrelsen Realia AB är ett fastighetsbolag med fokus på Storstockholm, Lund, Norrköping, Karlstad och Gävle. Fastighetsbeståndet uppgår till cirka 1,1 miljon kvm. Drygt hälften består av kommersiella lokaler. Realia är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan 1989 och har 90 anställda. För ytterligare information kontakta Sven-Ane Friberg, VD, tel 08-441 12 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/24/20020624BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/24/20020624BIT00630/wkr0002.pdf