Realia gör en reavinst på 31 Mkr

Realia gör en reavinst på 31 Mkr Realia har idag sålt fastigheten Svärdlången 7 i Årsta, Stockholm för 41 Mkr. Köpare är en bostadsrättsförening. Affären ger en reavinst om 31 Mkr och ett likviditetstillskott om 14 Mkr. Priset motsvarar en direktavkastning om ca 5 procent. Realia har ägt fastigheten genom dotterbolaget Allhus sedan 1986. - Med dagens försäljning har vi ytterligare accentuerat Realia's övervärden i fastighetsbeståndet och har hittills i år genomfört affärer som innebär reavinster på sammanlagt 47 Mkr, konstaterar Sven-Ane Friberg, VD för Realia. Stockholm den 30 maj 2000 För ytterligare information kontakta gärna Sven-Ane Friberg, VD, tel 08- 441 12 01 eller Thomas Lindström, marknadschef, tel 08-441 12 14 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT01020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT01020/bit0002.pdf