Förtydligande angående verksamheten i Red Reserve AB

Förtydligande om att ingen verksamhet för närvarande drivs i Red Reserve AB, dotterbolag till Red Reserve Entertainment AB (publ).

Styrelsen i Red Reserve Entertainment AB (publ) har beslutat om att gå ut med ett förtydligande om att ingen verksamhet för närvarande bedrivs i dotterbolaget Red Reserve AB. Denna information har tidigare kommunicerats dels i Red Reserve Entertainments bokslutskommuniké från 2019-02-28, där det framgår att alla lag utom Call of Duty-laget avvecklats, dels i det pressmeddelande från 2019-04-15 i vilket Call of Duty-lagets avveckling förkunnades. Då detta lag var det sista verksamma laget finns alltså ingen aktiv verksamhet kvar i bolaget.

Styrelsen kommer nu att utvärdera olika handlingsalternativ och vägar framåt, och kommer att återkomma med besked om Red Reserve AB:s framtida utveckling.

Verksamheten i dotterbolaget MillionMind Technology Sweden AB påverkas inte av detta. MillionMinds omsättning motsvarade cirka 30 procent av koncernens omsättning 2018 men bedöms ha goda möjligheter till en stark tillväxt och lönsamhet inom en nära framtid.

vd Red Reserve Entertainment AB (publ)

Red Reserve Entertainment AB har i dotterbolaget MillionMind utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online.