Rejlers får order av Karlstads Energi AB

(REJL B)
Karlstads Energi AB distribuerar fjärrvärme inom Karlstads tätort. Fjärrvärmen produceras på Hedenverket och Kraftvärmeverket Yttre Hamnen samt på fyra mindre produktionsenheter.

Stora Enso Skoghalls Bruk kommer via en ny fjärrvärmeledning att leverera spillvärme till Karlstads Energi AB samt Hammarö kommun. Sammankopplingen av näten kräver nya tryckstegringsstationer i Nolgård och i Yttre Hamnen samt värmeväxlare mot Hammarös fjärrvärmenät i Nolgård och Hammarö panncentral.

Rejlers har fått en order avseende konstruktion, programmering, leverans och installation av komplett el- och mätsystem samt styr-, regler- och övervakningssystem för de nya anläggningarna. Uppdraget omfattar även signalöverföring till och från Stora Enso Skoghalls Bruk samt integrering av de nya anläggningarna i Karlstads Energis befintliga styr- och övervakningssystem.

Ordern är värd ca 4 mkr och uppdraget skall genomföras under 2008.

Peter Rejler, VD och koncernchef, tel. 070-602 34 24,
Kjell Sandin, Ekonomidirektör, tel. 0470-70 43 18
www.rejlers.se

Rejlers är en nordisk koncern som erbjuder tekniska konsulttjänster inom elteknik, energi, mekanik, automation, IT och telekom. Rejlers aktie är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan.

Om oss

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns 2400 engagerade experter med spetskompetens inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2019 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.