Stål & Hyr Group expanderar vidare – öppnar depå i Malmö

• Stål & Hyr Group har tecknat avtalom att öppna en ny depå i Malmö under varumärket Dennis Maskinuthyrning. Tillsammans med depåerna i Kungälv, på Ringön i Göteborg och Halmstad som öppnades tidigare i år, blir depån i Malmö bolagets fjärde nya depå under 2018.
  • Precis som övriga depåer kommer depån i Malmö att erbjuda ett kompletta sortiment, och innebära förbättrad tillgänglighet för befintliga och nya kunder i området.
  • Inklusive depån i Malmö driver Stål & Hyr Group nu 20 depåer, inräknat Stål & Hyr, Dennis Maskinuthyrning och Hyrcenter.

Depån öppnar i mitten på november 2018 på Stenyxegatan 13 i Fosie området, samma byggnad som Prevex där lokalen är mycket fin och personalen har en gedigen erfarenhet.

– "Vi ser mycket fram emot att öppna en depå i Malmö – Sveriges tredje största stad som Stål & Hyr Group hittills inte har haft en depå i samt att vi knyter ytterligare ihop en viktig del på västkusten, säger Joacim Johansson, VD och koncernchef för Stål & Hyr Group. Som varumärke är Dennis Maskinuthyrning starkt i Skåne med gedigen erfarenhet, något som våra nya kunder kommer att märka av. Med stora planerade byggprojekt i Malmö, blir det mycket intressant för oss då vi kan erbjuda våra nya och befintliga kunder en helhetslösning med vårt kompletta sortiment och tillgänglighet, tillägger Joacim Johansson.

Närheten till befintliga depåer i Kävlinge, Landskrona och Helsingborg gör att vi snabbt kommer att kunna erbjuda förbättrad tillgänglighet och samma kompletta sortiment som på övriga depåer inom Stål & Hyr Group.

I och med depåöppningen i Malmö, tillsammans med depåerna i Kungälv, på Ringön i Göteborg och Halmstad, har Stål & Hyr Group öppnat fyra nya depåer bara under 2018. Depån blir Stål & Hyr Groups tjugonde totalt, inräknat Stål & Hyr, Dennis Maskinuthyrning och Hyrcenter. Genom att fullfölja sitt koncept med stora depåer med komplett sortiment är Stål & Hyr Groups ambition att fortsätta göra sina kunder nöjda när det gäller kvalitet, tillgänglighet och service.

Joacim Johansson
joacim.johansson@stalhyrmaskiner.se
Stål & Hyr, grundat 1979, hyr ut maskiner och annan utrustning till främst bygg- och anläggningsbranschen. Bolaget erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Inräknat Stål & Hyr, Dennis Maskinuthyrning och Hyrcenters depåer, erbjuder koncernen sitt breda produktutbud via totalt tjugo depåer. Stål & Hyr Group ingår i finska Renta Group som fokuserar på stark tillväxt genom att investera kraftigt i nya depåer och utrustning.

Stål & Hyr Group har tecknat avtalom att öppna en ny depå i Malmö under varumärket Dennis Maskinuthyrning. Tillsammans med depåerna i Kungälv, på Ringön i Göteborg och Halmstad som öppnades tidigare i år, blir depån i Malmö bolagets fjärde nya depå under 2018. Precis som övriga depåer kommer depån i Malmö att erbjuda ett kompletta sortiment, och innebära förbättrad tillgänglighet för befintliga och nya kunder i området. Inklusive depån i Malmö driver Stål & Hyr Group nu 20 depåer, inräknat Stål & Hyr, Dennis Maskinuthyrning och Hyrcenter.

Joacim Johansson, CEO