Båtväder via 118 118

Båtväder via 118 118 Respons, Sveriges största namn- och nummerupplysningsföretag, erbjuder nu även Båtväder via 118 118. Informationen kommer från SMHI och innehåller kustväder för hela landet med prognos upp till fem dagar samt sjörapporten med väderprognos för sjödistrikten. Redan idag kan 118 118 erbjuda hjälp med ett antal olika informationstjänster. Det är möjligt att boka tid för kontrollbesiktning för motorcykel- och personbilar. Kartinfo förmedlar vägbeskrivningar, lokalisering, avstånd och körtider. Meddelandeservice hjälper kunden att skicka sms, fax eller mail till en tredje person. Vi bokar också biljetter till SF-bios filmer. Sedan många år tillbaks har 118 118 även utlandsupplysning där telefonisten söker direkt i de utländska databaserna eller håller kontakt med annan telefonist i det eftersökta landet. Väderinformationen innehåller, förutom båtväder, även SMHIs väder och 5-dygnsprognonser på kommunnivå samt väderobservationer. Kunden ringer 118 118 och vidarekopplas sedan till olika specialutbildade informationsgrupper. Vi erbjuder våra kunder en mängd olika typer av mervärdesinformation, som man kan ha behov av t ex när man sitter i bilen och inte kommer åt sin adressbok eller dator. Under året kommer vi att kunna presentera ännu fler nyttiga funktioner som jag tror att våra kunder kommer att uppskatta mycket, säger Eva Stavenberg, produktchef för 118 118. Mervärdesinnehållet hanteras av specialutbildade telefonister inom 118 118. Kartinfogruppen sitter i Norrköping. Utlandsupplysningen finns i Östersund. Meddelandeservice, väderinformation, biobokning och Bilprovningsgruppen befinner sig i Luleå. För mer information, kontakta gärna: Eva Stavenberg, produktchef 118 118, tel 08-634 73 07 eva.stavenberg@respons.net Ann-Sofie Olsson, press- och informationschef Respons, tel 070-634 97 60 ann-sofie.olsson@respons.net Respons huvudsakliga verksamhet är att sätta människor och företag i kontakt med varandra. Varje år besvarar vi över 60 miljoner förfrågningar om namn, adresser och telefonnummer. Detta sker genom våra röstutlämnade upplysnings-tjänster 118 118, 118 119 Utlandsupplysningen och 118 8 88 Autosvar. I vår produktportfölj ingår också 118 118 Online, Texttelefon, Personlig Väckning och telemötestjänsten Smart Meeting. Verksamheten bedrivs dygnet runt på 12 orter med hjälp av ca 900 telefonister. Huvudägare till Respons AB är Industri Kapital 2000- fonden. Mer information finns på www.respons.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00640/wkr0002.pdf