Resurs Bank hjälper branschorganisationen Modebutikerna stärka medlemmarnas försäljning

Branschorganisationen Modebutikerna har valt Resurs Banks finansieringslösningar för att hjälpa organisationens 300 medlemsföretag att öka sin försäljning. Genom att erbjuda sina medlemsbutiker ett skräddarsytt kundkort med en attraktiv delbetalning stärks konkurrenskraften för små och medelstora modebutiker över hela landet.

Sammanlagt kommer uppemot 600 små och medelstora butiker att erbjudas det nya kundkortet från branschorganisationen Modebutikerna. Med Resurs Banks finansieringskoncept räknar Modebutikerna med att medlemmarnas merförsäljning ska öka. Dessutom förenklas försäljningen för butikspersonalen, besvärlig hantering av handpenningar minskar liksom kontanthanteringen i butikerna. Med kortet kan varje enskild modebutik ladda kundkortet med värdefulla erbjudanden som passar just deras kundkrets.

–      Samarbetet med modebutikernas branschorganisation är ett tydligt exempel på hur vi kan hjälpa även små och medelstora butiker att utveckla sin affär och stärka sina kundrelationer. Vi vill vara ett smörjmedel för butikernas säljare och samtidigt presentera ett enkelt och attraktivt sätt för kunderna att betala för sina varor, säger Christoffer Norrthon, chef säljfinans Resurs Bank.

Branschorganisationen Modebutikerna valde Resurs Bank efter starka rekommendationer från andra branschorganisationer.

-       Med vårt nya kort hjälper vi medlemmarna att utveckla sin verksamhet. Nu kan de enkelt slippa sitt gissel med handpenningar, osäkra delbetalningar och dessutom minska sin hantering av kontanter. Detta är ett bra sätt att hjälpa små och medelstora modebutiker att fortsätta växa och skapa värdefull mångfald i svensk modehandel, säger Jeanette Georgii-Gustafson, VD på branschorganisationen Modebutikerna.

För mer information om Modebutikerna http://www.modebutikerna.se

För mer information, kontakta:

Christoffer Norrthon, chef säljfinans på Resurs Bank

Tel: 042 - 38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se