Avtalsförslag lämnat till stor ferrokromproducent i Sydafrika baserat på avsiktsförklaring

Ripasso Energy AB offentliggjorde den 1 oktober 2018 att man ingått en avsiktsförklaring (LOI) med en av Sydafrikas största ferrokromproducenter. I början av mars 2019 lämnades ett skarpt förslag på avtal till detta bolag. Enligt avsiktsförklaringen var intentionen att avtal skulle ingås senast den 31 mars 2019, men motparten har bett om ytterligare tid för att fullt kunna utvärdera förslaget ur ett tekniskt och legalt perspektiv.

Ripasso Energy kommer att meddela genom ett separat pressmeddelande den dag avtalsförslaget accepteras och skrivits under samt ge en utförligare beskrivning av avtalet. Ripasso Energy kan idag inte ge en exakt prognos när detta kommer ske.

Gunnar Larsson, Vd, ir@ripassoenergy.com

Denna information är sådan information som Ripasso Energy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 mars 2019 kl. 08:00 CET.